Poprzednia

ⓘ AgustaWestland AW101 – europejski śmigłowiec wielozadaniowy opracowany przez dwie firmy: włoską Agusta i brytyjską Westland Helicopters. Firmy te po połączeniu ..



AgustaWestland AW101
                                     

ⓘ AgustaWestland AW101

AgustaWestland AW101 – europejski śmigłowiec wielozadaniowy opracowany przez dwie firmy: włoską Agusta i brytyjską Westland Helicopters. Firmy te po połączeniu tworzą obecnie konsorcjum AgustaWestland. W służbie brytyjskiej i portugalskiej śmigłowiec nosi nazwę Merlin.

                                     

1. Historia

W 1977 brytyjskie ministerstwo obrony ogłosiło wymagania jakie powinien spełniać nowy śmigłowiec do zwalczania okrętów podwodnych mający zastąpić Westlandy Sea Kingi. W tym samym czasie włoska marynarka wojenna również poszukiwała następcy dla budowanych na licencji przez Agustę Sea Kingów. Doszło do rozmów o współpracy, których owocem była podpisana w 1979 umowa o utworzeniu nowej firmy EH Industries skrót od Elicottero Helicopter. Celem konsorcjum było opracowanie śmigłowca transportowego, taktycznego, wielozadaniowego dla wojsk lądowych i marynarki wojennej. Zdecydowano się na opracowanie równocześnie trzech wariantów, ponieważ charakterystyki wymagane od tego typu śmigłowców były do siebie zbliżone.

W 1987 Kanada w konkursie na następcę floty śmigłowców morskich CH-124 Sea King i ratowniczych CH-113 Labrador wybrała EH101, zamawiając 48 sztuk w odmianach 33 CH-148 Petrel zredukowane do 28 i 15 CH-149 Chimo. Śmigłowce miały być montowane w Kanadzie. W 1993 kontrakt anulowano, co doprowadziło do zapłacenia kar. W 1998 EH101 wygrał kontrakt na dostawę 15 śmigłowców SAR CH-149 Cormorant. Przetarg na śmigłowce zwalczania okrętów podwodnych wygrał w 2004 Sikorsky S-92, a dostawy CH-148 Cyclone rozpoczęto w 2015.

Śmigłowce są produkowane w Yeovil w Anglii i Vergiate koło Mediolanu. Należący do producenta egzemplarz promocyjny EH101 Mk.510 rej. G-17-510 wystąpił w filmie Skyfall z 2012 roku.

W ogłoszonym 29 marca 2012 przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy oparty na wspólnej platformie dla Wojsk Lądowych, Marynarki Wojennej i Sił Powietrznych WSK PZL-Świdnik wystawił AgustaWestland AW149. Początkowo miało być zakupionych 26 śmigłowców w czterech wersjach dla zastąpienia Mi-8 i Mi-14. W 2013 roku liczbę śmigłowców zwiększono do 70 sztuk, w tym 48 transportowych. Termin składania ofert upłynął 30 grudnia 2014. 21 kwietnia 2015 roku Ministerstwo Obrony Narodowej dopuściło do fazy testów śmigłowiec Airbus Helicopters H225M Caracal z zamiarem zakupu 50 śmigłowców za 13.5 mld PLN, w wersjach: 16 transportowych, 13 ratownictwa bojowego CSAR, 8 dla wsparcia żołnierzy Wojsk Specjalnych, 8 zwalczanie okrętów podwodnych i 5 ewakuacji medycznej. Oferta na AW149 została odrzucona z powodu terminu dostaw od 2019, a oferta PZL na S-70i Black Hawk/S-70B Seahawk z powodu braku uzbrojenia 4 października 2016 Ministerstwo Rozwoju zakończyło negocjacje offsetowe z Airbus Helicopters bez podpisania kontraktu

W październiku 2016 zgłoszono Pilną Potrzebę Operacyjną na śmigłowce dla wojsk specjalnych i morskie śmigłowce poszukiwawczo-ratownicze. 7 Eskadra Działań Specjalnych dysponowała w tym czasie Mi-17 przejętymi od Wojsk Lądowych. Marynarka Wojenna wycofała trzy ratownicze Mi-14PS w latach 2008-2010. W 2011 zastąpiły je dwa Mi-14PŁ/R, które zakończą służbę w 2018 roku. Resursy czterech pozostałych w służbie śmigłowców ZOP Mi-14PŁ wyczerpią się w 2021 roku. Od października 2015 w związku z remontami trzech z sześciu W-3RM Anakonda MW prowadziła dyżury SAR na przemian z baz w Darłowie i Gdyni, utrzymując w gotowości jeden zamiast dwóch śmigłowców SAR. 20 lutego 2017 Inspektorat Uzbrojenia zaprosił do składania ofert w dwóch postępowaniach i rozpoczął formalne negocjacje z zaproszonymi oferentami: PZL własność Lockheed Martin, WSK PZL-Świdnik własność Leonardo i Airbus Helicopters. W pierwszej kolejności zakupionych będzie osiem śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych w warunkach bojowych CSAR dla wsparcia Wojsk Specjalnych, a następnie osiem śmigłowców w wersji zwalczania okrętów podwodnych dla Lotnictwa MW z możliwością prowadzenia operacji poszukiwawczo-ratowniczych ZOP/SAR dla marynarki. Termin składania ofert upłynął 27 marca 2017. Trzech oferentów złożyło oferty w postępowaniu na śmigłowce CSAR dla Wojsk Specjalnych, natomiast PZL Mielec zrezygnował z udziału w postępowaniu na dostawę śmigłowców morskich. PZL-Świdnik w obu postępowaniach zaproponował śmigłowiec AW101.

                                     

2. Wersje

  • Merlin HM2 – 30 HM1 zmodernizowanych od 2006 do 2016 przez Lockheed Martina, awionika z siedmioma dużymi wyświetlaczami LCD, gogle noktowizyjne, nowy komputer misji, Data Link 11, tryb pracy SAR dla radaru, system ostrzegania przed pociskami BAE Systems AN/AAR-57, wyrzutnia flar AN/ALE-47, system zakłócania AN/ALQ-157.
  • 612 – wersja SAR dla Norwegii, 16 sztuk.
  • 519 – wersja VVIP dla USMC oznaczenie VH-71 Kestrel do transportu prezydenta USA Marine One, silnik CT7-8E, anulowana.
  • 411 /Merlin HC3 – wersja transportowa dla Royal Air Force, 22 sztuki.
  • 611 – wersja ratownictwa bojowego CSAR dla Aeronautica Militare oznaczenie HH-101A Caesar, 12 sztuk.
  • Merlin HC4/4A – modernizacja wersji HC3/3A RAF na potrzeby Royal Navy. 25 sztuk zostanie przebudowanych dla zastąpienia Sea Kingów HC4 Royal Marines.
  • 643 – wersja VIP dla Turkmenistanu, 2 sztuki.
  • 514 – wersja SAR dla Portugalii, 6 sztuk.
  • 516 – wersja ratownictwa bojowego CSAR dla Portugalii, 4 sztuki.
  • 110 – wersja ZOP/przeciwokrętowa dla Marina Militare oznaczenie SH-101A, silniki T-700-GE-T6A1 CT7-6, radar Eliradar APS-784, sonar Honeywell HELRAS, pociski Marte, brak rampy, 9 sztuk.
  • Dziewięć prototypów: 5 Westland, 4 Agusta; dwa utracono.
  • 641 – wersja VIP dla Nigerii 2 sztuki, oryginalnie wyprodukowane na zamówienie Indii.
  • 512 – wersja eksportowa dla Danii, sześć w wariancie 512 SAR, drugie sześć w transportowym 512 TTT odsprzedano Wielkiej Brytanii jako Merlin HC3A, w zamian dostarczono sześć nowych.
  • 410 – wersja transportowa dla Marina Militare oznaczenie UH-101A, łopaty BERP IV o mniejszych wibracjach i wyższych osiągach, składany wirnik i ogon, rampa załadunkowa, 4 sztuki.
  • 515 – wersja patrolowa/ochrony rybołówstwa dla Portugalii, 2 sztuki.
  • 610 – wersja SAR dla Algierii, 6 sztuk.
  • 640 – wersja VVIP dla Arabii Saudyjskiej, 2 sztuki.
  • Merlin ASaC5 – planowana konwersja 8 HM1 do wersji wczesnego ostrzegania, dla zastąpienia Sea Kingów ASaC7 na lotniskowcach typu Queen Elizabeth.
  • 642 – wersja VIP dla Algierii, 2 sztuki.
  • 112 – wersja wczesnego ostrzegania z radarem Eliradar HEW-784 dla Marina Militare oznaczenie EH-101A, oblatana w 1999, dostawy zakończono w 2003, 4 sztuki. Śmigłowce stały się w pełni operacyjne w 2012 roku z powodu opóźnienia w rozwoju aparatury.
  • 518 – wersja zwalczania min 11 MCH-101 i transportowa/operacji arktycznych 3 CH-101 dla Japonii, silniki RTM322 Mk.250, sonar AN/AQS-24, składany wirnik i ogon, rampa, 14 sztuk.
  • 413 – wersja desantowa i wsparcia operacji specjalnych dla Marina Militare UH-101A, 4 sztuki.
  • 511 – wersja Search and Rescue SAR dla Kanady oznaczenie CH-149 Cormorant, silniki GE CT7-6, 15 sztuk.
  • 510 – wersja cywilna z rampą, 1 sztuka dla policji w Tokio, druga sztuka na potrzeby promocji US101.
  • 111 /Merlin HM1 – wersja ZOP/przeciwokrętowa dla Royal Navy oznaczenie Merlin HM Mk.1, silniki RR RTM322, radar Blue Kestrel, sonar Thomson Marconi FLASH, mogą przenosić sondę do tankowania w locie, brak rampy, 44 sztuki.
                                     

3. Użytkownicy

Algieria
  • Marynarka wojenna otrzymała sześć sztuk w wersji ratowniczej w latach 2010–2011, z brytyjskiej linii produkcyjnej. W 2013 wyprodukowano dwie sztuki w wersji dla VIP dla rządu Algierii śmigłowce zamówione przez Indie.
Arabia Saudyjska
  • W 2008 zamówiono dwie sztuki w wersji VIP dla Saudi Royal Flight, do transportu rodziny królewskiej. Dostarczone w 2011 roku.
Dania
  • Flyvevåbnet otrzymały osiem śmigłowców w wersji SAR ratowniczej i sześć maszyn przeznaczonych do transportu taktycznego, produkcji brytyjskiej. Ostatni z 14 zamówionych EH101 został dostarczony 1 marca 2007. Pierwszy śmigłowiec w wersji SAR osiągnął gotowość operacyjną w kwietniu 2007. W 2007 sześć śmigłowców transportowych przekazano Wielkiej Brytanii, której siły ISAF w Afganistanie trapiły braki sprzętowe, w zamian Brytyjczycy dostarczyli sześć nowych AW101.
Indonezja
  • 24 listopada 2015 Indonezja zamówiła jeden transportowy AW101. Pierwotnie miały być zamówione trzy śmigłowce w wersji dla VIP, ale plany zmieniono. 15 stycznia 2017 dostarczono śmigłowiec o nr ser. 50248. Śmigłowiec nie został odebrany. Zamiast AW101 mają być zakupione Airbus H225 w wersji dla VIP, ponieważ indonezyjskie PTDI produkują do nich kadłub i belkę oraz montują ten model.
Japonia
  • Japońskie Morskie Siły Samoobrony zamówiły w 2003 14 śmigłowców przeznaczonych do wykonywania misji wykrywania i niszczenia min morskich a także do zadań transportowych, 13 z nich zmontuje Kawasaki Heavy Industries z zestawów dostarczonych z Anglii.
  • W 25 marca 1999 Policja Tokijska jako pierwszy użytkownik cywilny otrzymała jeden śmigłowiec EH-101-510.
Kanada
  • Royal Canadian Air Force otrzymały 15 śmigłowców EH-101-511 przeznaczonych do zadań SAR oznaczonych jako CH-149 Cormorant, dostarczone w latach 2001–2003 z włoskiej linii produkcyjnej, pierwsze dwie we wrześniu 2001. W 2006 rozbił się jeden CH-149.
Nigeria
  • W 2014 rząd Nigerii zamówił dwa egzemplarze dla VIP, przeznaczone pierwotnie dla Indii.
Norwegia
  • Norwegia wybrała ofertę AW na 16 śmigłowców w wersji poszukiwawczo-ratowniczej SAR dla zastąpienia posiadanych Westlandów Sea Kingów w ramach programu Norwegian All Weather Search and Rescue Helicopter. Śmigłowce zakupione przez Ministerstwo Sprawiedliwości i Bezpieczeństwa Publicznego wchodzą do służby stopniowo od 2017 do 2020 roku i będą eksploatowane przez wojska lotnicze Luftforsvaret. 21 marca 2016 w Yeovil oblatano pierwszy śmigłowiec dla Norwegii. Pierwszy śmigłowiec dostarczono 19 listopada 2017. 24 listopada 2017 w czasie prób naziemnych śmigłowiec uległ wypadkowi,doszło do przewrócenia się śmigłowca na bok i uszkodzenia wirnika głównego.
Polska
  • Ministerstwo Obrony Narodowej zawarło w kwietniu 2019 umowę na zakup 4 śmigłowców dla Marynarki Wojennej w wersji ZOP/SAR, które mogą jednocześnie prowadzić misje ratownicze oraz poszukiwania i zwalczania okrętów podwodnych. Mają zastąpić dotychczas używane śmigłowce Mi-14PŁ i PŁ/R.
Portugalia
  • Força Aérea Portuguesa kupiły 12 śmigłowców: sześć w wersji SAR, cztery w wersji CSAR, dwa do kontroli rybołówstwa SIFICAP – dostarczone do 2006 roku.
Turkmenistan
  • Rząd Turkmenistanu zamówił w 2010 dwie sztuki do transportu VIP, śmigłowce wyprodukowano w Yeovil, pierwszą sztukę dostarczono do Turkmenistan Airlines w kwietniu 2013.
Wielka Brytania
  • Royal Navy otrzymała 44 śmigłowce w wersji do zwalczania okrętów podwodnych, oznaczone Merlin HAS.1, ostatecznie Merlin HM1. Dostarczono je w latach 1997–2002, rozpoczęły służbę 2 czerwca 2000. Używane są przez pięć eskadr Fleet Air Arm, bazujących w RNAS Culdrose w Kornwalii: nr 814, 820, 824, 829 i 700M. Do bazowania śmigłowców 829. Eskadry dostosowano dziewięć fregat typu 23, mogą one bazować także na brytyjskich lotniskowcach, śmigłowcowcach desantowych i okrętach zaopatrzeniowych.
  • Lotnictwo brytyjskie Royal Air Force otrzymały 22 śmigłowce w wersji transportowej Merlin HC3. Pierwszy wszedł do służby w 28. Eskadrze RAF w styczniu 2001. Zostały one użyte operacyjnie na Bałkanach w 2003, po czym w Iraku. Dalsze sześć śmigłowców Merlin HC3A zakupiono w 2007 od Danii, dla przyspieszenia dostaw. W grudniu 2007 typ ten wszedł na wyposażenie drugiej eskadry, nr 78. Wszystkie Merliny RAF-u mają w przyszłości być przeniesione do Royal Navy w celu zastąpienia Sea Kingów.
Włochy
  • Marina Militare zakupiła 21 śmigłowców EH101: 9 w wersji morskiej zwalczania okrętów podwodnych EH-101-110, 4 wczesnego ostrzegania EH-101-112, 4 transportowe EH-101-413 i 4 desantowe EH-101-410. Pierwsze włoski AW101 do swojego dziewiczego lotu wzniósł się 6 grudnia 1999 roku. Za jego sterami siedzieli szef pilotów oblatywaczy Agusty Fabio Frisi i pilot doświadczalny włoskiej marynarki wojennej Massimo Porro. Dostawy trwały pomiędzy 2001 i 2006, w 2009 dostarczono 21. egzemplarz. Używane są z pokładów włoskich niszczycieli rakietowych, lotniskowców i śmigłowcowców desantowych.
  • Aeronautica Militare wybrała AW101 jako następcę śmigłowców CSAR Sikorsky HH-3F Pelican. Zamówiono 12 HH-101A Caesarów. Pierwszy egzemplarz oblatano w marcu 2014 roku, a przekazano do służby operacyjnej 25 lutego 2016 roku.


                                     

3.1. Użytkownicy Dawni

Indie
  • Indian Air Force zamówiły 12 śmigłowców w wersji VVIP, sześć dostarczono. W odpowiedzi na zapytanie ofertowe z 2006 odpowiedziało trzech producentów oferujących AW101, Mi-172 i Sikorsky S-92. Oferty Rosoboronexportu nie rozpatrzono, S-92 nie spełnił wszystkich wymogów technicznych dotyczących samoobrony, w rezultacie AW101 podpisał kontakt w 2010 roku. W lutym 2013 roku szefa Finmeccaniki spółki matki zwolniono z powodu zarzutów korupcyjnych ciążących na kontrakcie. Pod koniec 2013 roku zerwano cały kontrakt na 12 śmigłowców, pomimo że część z nich została już dostarczona.
Stany Zjednoczone
  • United States Marine Corps miał otrzymać 23 śmigłowce przeznaczone dla jednostki HMX-1, która obsługuje transport m.in. prezydenta. Śmigłowce miały być montowane na licencji w Stanach Zjednoczonych przez Bella, a większość ich wyposażenia miała pochodzić z firm amerykańskich, głównym integratorem systemów był Lockheed Martin. Produkowane tam maszyny miały być sprzedawane pod oznaczeniem US101, a ich wojskowe oznaczenie to VH-71A Kestrel. 1 czerwca 2009 roku kontrakt został anulowany. 9 wyprodukowanych egzemplarzy sprzedano Kanadzie z przeznaczeniem na części, przynajmniej cztery sztuki były w stanie lotnym.

Użytkownicy również szukali:

agusta westland eh - 101, agustawestland aw101 cena, agustawestland aw101 merlin mk 612, aw101 polska, aw101 vs blackhawk, aw101 vs caracal, polska kupuje aw101, AgustaWestland, agustawestland, AgustaWestland AW, agustawestland aw, polska, cena, merlin, agusta, westland, kupuje, blackhawk, aw vs blackhawk, polska kupuje aw, aw vs caracal, agustawestland aw cena, agustawestland aw merlin mk, caracal, agusta westland eh -, aw polska, AW101, aw101, AgustaWestland AW101, agustawestland aw101, aw101 vs blackhawk, polska kupuje aw101, aw101 vs caracal, agustawestland aw101 cena, agustawestland aw101 merlin mk 612, agusta westland eh - 101, aw101 polska,

...

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie

Aw101 polska.

Agusta Westland Aw101 Skyfall Italeri Zabawki Modele do. Firma Leonardo Finmeccanica ogłosiła w poniedziałek, 21 listopada, że pierwszy śmigłowiec AgustaWestland AW101 Merlin Mk4 z. Aw101 vs blackhawk. Italeri 1332 AgustaWestland AW 101 SKYFALL 007 Italeri Drim. Agusta Westland Aw101 Skyfall Italeri. ⇨ Zobacz i zamów z dostawą już od 7.99 zł Promocje nawet do 50%, kliknij i sprawdź. Agusta westland eh - 101. Prezentacja śmigłowca AW101: czy to nowa maszyna polskiej armii. AW 101 Merlin śmigłowiec wielozadaniowy produkowany przez Agusta Westland Helicopters. Zalecane kolory farb: 32105, 32108, 32109, 32115, 32131​,. Agustawestland aw101. AgustaWestland AW101 dla Modelarstwo z pasją Zobacz wątek. Slide background. AW101 The AW101 is the worlds most capable 15.6 tonne helicopter, operationally proven in the worlds most extreme environments from.


Aw101 vs caracal.

AW101 Strona 2 z 3. Опубликовано: 4 дек. 2017 г. Agustawestland aw101 cena. AgustaWestland AW101 in. Продолжительность: 2:18. Polska kupuje aw101. AW101 zdał egzamin w ekstremalnych warunkach. Dołączy do. Sklep modelarski: Agusta Westland AW101 Merlin HC.3 1:72 Wielka Brytania Wojskowe Po Drugiej Wojnie Śmigłowce Modele do sklejania.


AW101: następca Mi 14 w Marynarce Wojennej KOMENTARZ.

Śmigłowców PZL Świdnik, którzy oferują trzysilnikowy śmigłowiec AgustaWestland AW101. AW101 to rezultat włosko brytyjskiej współpracy. Prezentacja Agusta Westland AW101 Foto Poork. Agusta Westland EH 101 europejski ciężki śmigłowiec wielozadaniowy opracowany przez dwie firmy: włoską Agusta i brytyjską Westland Helicopters. Firmy te. Śmigłowce AgustaWestland AW101 dla Marynarki Wojennej RP?. Śmigłowiec wielozadaniowy Leonardo AgustaWestland AW101, wcześniej oznaczany EH101, powstał w latach 1984 1989 w wyniku współpracy dwóch.





Oblot śmigłowca AW101 Merlin Mk4.

AGUSTA WESTLAND AW101 SKYFALL. Zestaw zawiera plastikowy model helikoptera do sklejania. Informacje szczegółowe: Parametry produktów. Płeć. Morska wersja śmigłowca AgustaWestland AW101 Merlin ZBiAM. AgustaWestland AW101 Merlin HM2. Zdjęcie o samolot, editorial, lotnictwa, airshow, walka, defence, siekacz, heliocentryczny, british, wielki, britain, aerospace. 04907 REVELL AW 101 Merlin HMA.1 Rcshop. Przedsiębiorstwo Finmeccanica AgustaWestland ogłosiło dzisiaj, że dostarczyło brytyjskiej marynarce wojennej pierwszy zmodernizowany śmigłowiec AW101. AgustaWestland AW101 Filary Biznesu. Aw101. 21 września, 2020 by Rapid Crafting. ​content uploads 2020 09 IMG 0116.jpg 1333 2000 Rapid Crafting. AgustaWestland AW101 Merlin Model 3D in Helicopter 3DExport. Two AgustaWestland AW101 Merlin helicopters with the lead helicopter still running before shutting down, the green glow in the cockpit is from the lights used.


Szukaj: AgustaWestland AW101 Merlin HM2 Wyszukiwanie.

Będą w nich stacjonowały śmigłowce AW101 przeznaczone do w której większościowe udziały ma włosko brytyjska spółka AgustaWestland. AgustaWestland B. Zobacz produkt Italeri 1332 AgustaWestland AW 101 SKYFALL 007 movie dostępny w naszym sklepie w cenie 50.66 zł. Krótki czas dostawy i profesjonalna​.


PZL Świdnik Agusta Westland EH 101 AW.101. 2018r. Polot.

AgustaWestland AW 101 Skyfall z filmu 007 Italeri 0326 – sprawdź opinie i opis produktu. Zobacz inne Modele do sklejania, najtańsze i najlepsze oferty. Italeri 1:72 Agusta Westland AW 101 TTI Sklep Modelarski Agtom. AgustaWestland AW101 w encyklopedii. Z pedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania. AgustaWestland AW101 dawniej.


Indie jednak z AW101 Altair Agencja Lotnicza.

AW101 firmy AgustaWestland to wielozadaniowy śmigłowiec plasowany pomiędzy maszynami średnimi a ciężkimi. Śmigłowiec jest już. AW 101 Merlin HMA.1 REV 04907 REV 04907 RC Pit Stop. Wynik wyszukiwania dla tagu: AgustaWestland AW101 Merlin HC Mk3. Brak wyników wyszkiwania dla frazy: AgustaWestland AW101 Merlin HC Mk3. ITALERI AGUSTA WESTLAND AW101 SKYFALL 1332 SKALA 1:72. AgustaWestland AW101. 17 marca 2017. placeholder. Skomentuj. Podziel się Udostępnij. Drukuj. fot., Attribution.


Italeri 1332 AgustaWestland AW 101 SKYFALL 007 movie Sklep.

Italeri 1332 AGUSTAWESTLAND AW101 SKYFALL 1:72. skala 1:72. Plastikowy model do sklejania. Nie zawiera kleju ani farb. Agustawestland Aw101 Merlin zdjęcia stockowe i więcej obrazów. Italeri 1:72 Agusta Westland AW 101 TTI. Numer katalogowy: I1295. model do sklejania śmigłowce 1:72. Więcej szczegółów. Dostępna ilość: 0 szt. szt. Umowa na zakup AW101 podpisana MILMAG Magazyn Militarny. AW101 został opracowany przez brytyjsko włoskie konsorcjum European Helicopter Industries od 2000 AgustaWestland złożone ze spółek.


Polska Zbrojna.

Agusta Westland Aw101 Skyfall Italeri. Zabawki, Modele do sklejania i składania. Sprawdź i kup teraz w. Śmigłowce, AgustaWestland AW101 Merlin Mojs. The AgustaWestland AW101 combines the most advanced technologies, mission systems and manufacturing expertise with a. Artykuł z thebilli. Agusta Westland AW 101 TTI Italeri 1295 sklep modelarski. Skala 1:72, model do sklejania śmigłowiec AgustaWestland AW 101 SKYFALL 007. Śmigłowce AgustaWestland AW101 dla Marynarki Wojennej RP. Agusta Westland AW 101 MM81864 siły zbrojne. fot. Jakub Baltyn LUFA Prezentacja AW101 w PZL Świdnik. Słowa kluczowe: skyshot. Agusta Westland AW 101 TTI model do sklejania Italeri 1295. Продолжительность: 0:55.





Military Leak Poland signs for AW101 helicopters Facebook.

Nazwa produktu: Agusta Westland AW 101 TTI Italeri 1295. dostępność: Produkt archiwalny, niedostępny w sprzedaży. producent: Italeri. numer katalogowy. AgustaWestland AW101. Italeri 1332 Agusta Westland AW101 SKYFALL 007. Agusta Westland Aw101 Skyfall Italeri w sklepie Ta. W przetargu powinny startowac nastepujace smiglowce: Eurocopter NH90 AgustaWestland AW101 Sikorsky S70 Black Hawk Dlaczego nie ma pierwszych​.


Agustawestland Archives Rapid Crafting.

AgustaWestland AW101 – europejski śmigłowiec wielozadaniowy opracowany przez dwie firmy: włoską Agusta i brytyjską Westland Helicopters. Firmy te po połączeniu tworzą obecnie konsorcjum AgustaWestland. W służbie brytyjskiej i portugalskiej. Agusta Westland Aw101 Skyfall Italeri w. Опубликовано: 11 дек. 2018 г. Italeri Agusta Westland Aw101 Skyfall 1332 w. Szukaj: AgustaWestland AW101 Merlin HM2. Wiadomości. Analizy Wywiady Opinie Komentarze Wiadomości. Brak wyników wyszkiwania dla frazy:.


Flota śmigłowców AW101 Magnum x.

Informacje o Obraz Śmigłowiec AgustaWestland AW101 Merlin 7512276114 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2019 08 12 cena 199. AgustaWestland AW 101 Skyfall z filmu 007 Italeri 0326 Ceny i. Italeri Agusta Westland Aw101 Skyfall 1332 jest dostępny w! Szukasz tego produktu? Sprawdź najczęściej to właśnie ma najniższą. Italeri 1316 Agusta Westland AW101 Merlin HC.3. Śmigłowce, AgustaWestland AW101 Merlin HMA.1, skala 1:72, REVEL 04907 w kategorii 1:72 Wojskowe Śmigłowce Modele plastikowe modele do. Zaostrza się rywalizacja w przetargu na zakup śmigłowca dla. Śmigłowiec wielozadaniowy.


...
Free and no ads
no need to download or install

Pino - logical board game which is based on tactics and strategy. In general this is a remix of chess, checkers and corners. The game develops imagination, concentration, teaches how to solve tasks, plan their own actions and of course to think logically. It does not matter how much pieces you have, the main thing is how they are placement!

online intellectual game →