BMW serii 6 (2003)

Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Zawieszenie tylne: oś wielowahaczowa, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny
Podwozie
ABS i ASR
Zawieszenie przednie: podwójny wahacz poprzeczny, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny
Rozstaw kół przód/tył: 1558/1596 mm
Pojemność bagażnika: 450 dm³ coupé, 350 dm³ cabrio
Wymiary i ciężary
DMC: 1940-2380 kg

image

1. Druga generacja
BMW serii 6 II zadebiutowało w 2010 roku.
Auto zastąpiło wówczas liczącego 8 lat poprzednika, utrzymując jego luksusowo-sportowy charakter. Co ciekawe, na rynek pierw trafiła odmiana kabriolet F12, a dopiero później coupe oznaczona fabrycznym symbolem F13.W 2013 roku auto zostało wyposażone w pakiet M Sport. Obejmuje on między innymi dodatki aerodynamiczne do nadwozia oraz lekkie, 19-calowe pięcioramienne felgi z serii M. Oprócz tego modele dostaną adaptacyjne światła LED oraz światła przeciwmgłowe również wykonane w tej technologii.
W grudniu 2014 roku BMW zaprezentowało serię 6 po modernizacji. Lifting ograniczył się wyłącznie do zmian w wyglądzie. Auto otrzymało nowe zderzaki oraz przednie reflektory wykonane w technologii LED.
Produkcja modelu zakończyła się w połowie 2018 roku. Przy okazji zaprezentowanego w 2018 roku następcę. Marka ponownie porzuciła nazwę seria 6 na rzecz serii 8. Nowy model ma zachować bardziej luksusowy charakter.

1.1. Druga generacja Dane techniczne
Wszystkie silniki zastosowane w tej generacji serii 6 wyposażone są w turbodoładowanie.