Poprzednia

ⓘ BMW Neue Klasse – seria sedanów oraz coupé produkowanych pod niemiecką marką BMW w latach 1962–1977. Do napędu pojazdu używano benzynowych silników R4 M10, opró ..


BMW Neue Klasse
                                     

ⓘ BMW Neue Klasse

BMW Neue Klasse – seria sedanów oraz coupé produkowanych pod niemiecką marką BMW w latach 1962–1977.

Do napędu pojazdu używano benzynowych silników R4 M10, oprócz tego w pojeździe wykorzystano w pełni niezależne zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu oraz hamulce tarczowe. Początkowo samochody oferowane były wyłącznie jako 4-drzwiowe sedany bądź 2-drzwiowe coupé, w późniejszym czasie dostępny był także 2-drzwiowy sedan seria 02.

Czterodrzwiowy sedan został w 1972 roku zastąpiony przez nieco większą rodzinę E12 seria 5. Modele coupé, 2000C i 2000CS, zostały zastąpione w 1969 przez E9 2800CS. Następcą dla dwudrzwiowego BMW 1600 został wprowadzony w 1975 model E21 320i.

                                     

1. 1500 i 1600

BMW 1500 zaprezentowane zostało we wrześniu 1961 podczas Frankfurt Motor Show, produkcja zaś trwała w latach 1962–1966.

Samochód charakteryzował się samonośnym trójbryłowym nadwoziem typu sedan, w konstrukcji zawieszenia przedniego wykorzystano zyskujące w tamtym czasie popularność kolumny McPhersona. Tylne zawieszenie było w pełni niezależne, wykorzystywało sprężyny śrubowe wahacze skośne. Silnik M10 o pojemności 1.5 l z rozrządem typu SOHC był nowoczesną konstrukcją podatną na powiększanie pojemności skokowej i dalszy rozwój. Motor zamontowany wzdłużnie nachylony został pod kątem 30° w prawą stronę nadwozia. Pozwoliło to na niższe przeprowadzenie linii maski.

Ówczesna prasa motoryzacyjna pozytywnie oceniała widoczność we wszystkich kierunkach z wnętrza pojazdu, mankamentem była konieczność lekkiego nachylenia się w celu załączenia 1. i 3. biegu co spowodowane było zbyt długim skokiem lewarka zmiany biegów. Pochlebnie wyrażono się także o przestrzeni bagażowej której głębokość wynosiła 40 cm.

Silnik o mocy maksymalnej 80 KM 59 kW zapewniał samochodowi stosunkowo dobre osiągi jak na swoją objętość skokową. Przyspieszenie 0–100 km/h zajmowało około 15 s, by jednak zachować odpowiednią dynamikę jazdy należało utrzymywać wysoką prędkość obrotową silnika, który bez wibracji znosił prędkość ponad 6000 obr./min.

BMW 1500 zostało w 1964 roku zastąpione przez model 1600, mimo to wciąż było dostępne w sprzedaży na niektórych rynkach ze względu na korzystniejsze taryfy ubezpieczeniowe. Następca wyposażony był w silnik o pojemności 1.6 l i mocy maksymalnej 86 KM 63 kW. Wzrost pojemności osiągnięto przez montaż większych tłoków z silnika 1800. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1967 BMW 1600 zajęło 2. pozycję za Fiatem 124. Produkcji BMW 1600 zaprzestano w 1968 roku.

Dane techniczne
                                     

2. 1800

Kolejnym samochodem, który dołączył do gamy modeli Neue Klasse, było BMW 1800 wprowadzone na rynek w 1963 roku. W bazowej wersji napędzany był silnikiem M10 o pojemności 1.8 litra i mocy maksymalnej 90 KM 66 kW. Powstała także ulepszona wersja modeli 1800, nosiła ona nazwę 1800 TI Turismo Internazionale i została przygotowana we współpracy z firmą Alpina. W silniku zastosowano podwójne gaźniki bocznossące Solex PHH oraz inny typ tłoków zwiększając tym samym stopień kompresji i zarazem moc maksymalną do 110 KM 81 kW, masę własną całego pojazdu obniżono zaś do 990 kg. Oprócz tego w 1964 roku wprowadzono do produkcji wyczynowy model 1800 TI/SA wyposażony w jeszcze bardziej zmodyfikowany silnik z dwoma gaźnikami Weber o mocy maksymalnej 130 KM 96 kW, 5-biegową skrzynię biegów, szperę oraz stabilizatory przedniego i tylnego zawieszenia. Wnętrze otrzymało fotele kubełkowe oraz drewnianą kierownicę sportową. Nadwozie malowano w jednym kolorze - srebrnym. Masę własną obniżono do 970 kg, powstało tylko 200 egzemplarzy. Model ten sprzedawano wyłącznie posiadaczom licencji wyścigowej.

W 1966 jako opcję zaczęto oferować 3-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF. Rok później model przeszedł facelifting, wygląd nadwozia upodobniono do BMW 2000.

Dane techniczne
                                     

3. 1602

Sportowe sedany serii 02 zostały zaprezentowane po licznych sukcesach 4-drzwiowych modeli Neue Klasse. Przy wykorzystaniu silników M10 i podwozia z modelu 1600 stworzono nowe BMW 1600--2 od 2-drzwiowy oraz później po prostu "1602" i "1600". Samochód zadebiutował w 1966 roku podczas Geneva Motor Show, sprzedaż trwała do 1975 roku.

W latach 1967–1971 powstała limitowana seria kabrioletów opartych na serii 02, za montaż odpowiedzialna była firma Baur. Oprócz tego w latach 1967–1968 powstawała wersja 1600 TI wyposażona m.in. w gaźnik z modelu 1800 TI. Zapewniało to moc maksymalną 105 KM 77 kW przy 6000 obr./min i prędkość maksymalną rzędu 175 km/h. Model dostępny był także opcjonalnie z 5-biegową manualną skrzynią biegów. W latach 1971–1972 dostępny był także wariant Touring – 3-drzwiowy hatchback oparty na modelu 1600.

Dane techniczne
                                     

4. 2000C/CS

W latach 1965–1969 oferowane było luksusowe coupé z nadwoziem zaprojektowanym przez Karmanna, dostępne było w dwóch wersjach silnikowych: 2000C z pojedynczym gaźnikiem – moc maksymalna 100 KM 74 kW oraz 2000CS z podwójnym gaźnikiem – moc maksymalna 120 KM 88 kW. Wersja C dostępna była zarówno z manualną jak i automatyczną oznaczenie CA, przekładnia 3-biegowa skrzynią biegów, CS wyłącznie z przekładnią ręczną.

22 listopada 1965 została uruchomiono produkcja nadwozi w zakładach Karmanna. Produkcja wersji 2000C odbywała się w pełnym wymiarze od maja 1976 do 1977 roku, powstało 443 egzemplarze. Mimo że we wrześniu 1968 roku uruchomiono produkcję nowego coupé – BMW 2800CS, produkcję 2000 CA/CS kontynuowano do połowy roku 1970, była to tańsza alternatywa dla większego pojazdu z tego segmentu. Łączna produkcja BMW 2000C/CA/CS wynosi 13 691 egzemplarzy.

Dane techniczne
                                     

5. 2000

BMW Neue Klasse 2000 w wersji sedan pojawiło się na rynku rok później niż wersja 2000C. Oferowane było w latach 1966-1972. Samochód wprowadzony został jako bogatsza wersja modelu 1800, charakteryzował się szerszymi tylnymi lampami, lepszym wyposażeniem wnętrza oraz prostokątnymi reflektorami w pasie przednim. Na rynku północnoamerykańskim stosowano inny typ przedniego pasa z podwójnymi okrągłymi światłami.

Samochód występował także w mocniejszej wersji 2000ti, wyposażona była ona w podwójny bocznossący gaźnik co zwiększało moc silnika do 120 KM 88 kW. Bardziej luksusową odmianą była 2000tilux, zawierała silnik z 2000ti, wykończoną drewnem deskę rozdzielczą oraz opcjonalnie skórzaną tapicerkę. Ostatnim wprowadzonym wariantem był 2000tii touring international, injected z wtryskiem paliwa Kugelfischer i silnikiem o mocy maksymalnej 130 KM 95.5 kW.

Dane techniczne
                                     

6. 2002

BMW 2002 był 2-drzwiowym sedanem z silnikiem M10 o pojemności 1990 cm³. Generował on moc maksymalną 100 KM 73.5 kW w wersji standardowej oraz 130 KM 95.5 kW w sportowej odmianie 2002tii. Istniała także wersja 2002ti touring Internationale wyposażona w silnik zasilany przed dwa bocznossące gaźniki Solex 40 i wyższy stopień sprężania, co skutkowało mocą maksymalną 120 KM 88 kW, opcjonalnie nabywca mógł dokupić 5-biegową manualną skrzynię biegów. Topową odmianą było BMW 2002 Turbo zaprezentowane w roku 1973 podczas Frankfurt Motor Show, był to pierwszy seryjnie produkowany turbodoładowany samochód osobowy na rynku europejskim. Silnik generował moc 170 KM 125 kW i maksymalny moment obrotowy 240 Nm, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 211 km/h.

Podobnie jak w przypadku modelu 1602, istniała wersja 2002 Touring – 3-drzwiowy hatchback.

Dane techniczne
                                     

7. 1502 i 1802

W latach 1975–1977 dostępna była na rynku europejskim ekonomiczna wersja modelu oznaczona jako 1502. Do napędu użyto silnika 1.6 z obniżonym stopniem kompresji. Oprócz tego dostępna była także odmiana 1802, był to model 2002 z silnikiem 1.8 pochodzącym z wersji 1800 sedan.

Dane techniczne
                                     
  • następcą zostało coupé z rodziny Neue Klasse - 2000 C CS. W roku 1960 Helmut Werner Bonsch, dyrektor marketingu BMW zauważył, że zaprojektowane przez
  • trudnościami, zostało przedstawione auto Neuen Klasse Nowej Klasy BMW 1500, które z wersjami BMW 1800 i BMW 2000 osiągnęły duży sukces, który został spotęgowany
  • wprowadzeniu na rynek modeli tak zwanej nowej klasy niem. neue Klasse w nazwie modeli BMW pojawił się odnośnik do pojemności skokowej silnika. Ten system
  • Okuniew, wzorując się na nowoczesnym niemieckim silniku BMW M10 zastosowanym w BMW Neue Klasse Miał on aluminiowy blok cylindrów, pochylony pod kątem

Użytkownicy również szukali:

Neue, Klasse, BMW Neue Klasse, bmw neue klasse,

...

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie

BMW Neue Klasse 1962 1977 1975 1502 sedan 2d, prawy przód.

BMW 2000 1967 na giełdzie klasyków i youngtimerów Cza. Rodzina samochodów Neue Klasse była krokiem milowym w. BMW Neue Klasse BMW Osobowe Samochody Motoryzacja. Uwagę przykuwają także powojenne modele 501 lub 503, a także auta z serii Neue Klasse niem. nowa klasa, w tym elegancki, srebrny BMW.


BMW 2000 NEUE KLASSE 1968 Motokiller.

Modele przedwojenne i powojenne wcześniejsze niż Neue Klasse. Dixi, AM1, 326, 327, 328, 335, 503, 507, Isetta. Wątki: 12 Strona 1 z 1. Ogłoszenia. BMW 2002 Kupuj używane BMW 2002 na AutoScout24. BMW 2000 to samochód osobowy produkowany przez 6 lat, od 1966 do 1972 r. Zaliczał się do grupy aut zwanej BMW Neue Klasse z tego powodu model był. Bmw in Części do oldtimerów eBay. BMW Neue Klasse – seria sedanów oraz coupé produkowanych pod niemiecką marką BMW w latach 1962–1977. Do napędu pojazdu.


BMW 2000 dane techniczne, spalanie, opinie, cena.

Oprócz niego na sprzedaż były m.in. Porsche 911 Turbo, Fiat 500 z 1972 r., BMW Neue Klasse z 1968 r. i motocykle z lat 60. Zobaczcie zdjęcia!. O drogach wie wszystko. Opowieść Drivestory o moto pasji i o F5. BMW Neue Klasse 1800 Touring. 2019 04 03:04BMW14 900.00 PLN. BMW 325i Coupe. BMW 320i Cabrio. 2019 04 03:03BMW43 900.00 PLN. Autokult: Jakub Majewski i jego kolekcja BMW Neue Klasse. Sport event in Los Gatos by Neue Klasse und Kaffee and BMW 2002 FAQ on niedziela, lutego 16 2020 with 204 people interested.


Bmw Neue Klasse Samochody osobowe.

Niektórzy mówią, że to najpiękniejsze BMW w historii. za sprawą świetnej, nowej linii samochodów określanych jako BMW Neue Klasse. Следующая Войти Настройки Конфиденциальность Условия. Plik:BMW 2000 CS 1.jpg – pedia, wolna encyklopedia. Którym jeździli wszyscy dygnitarze bloku wschodniego. Oprócz niego na sprzedaż były m.in. Porsche 911 Turbo, Fiat 500 z 1972 r., BMW Neue Klasse z 1968. BMW Seria 02 E10 silniki, dane, testy A. Niektórzy mówią, że to najpiękniejsze BMW w historii. za sprawą świetnej, nowej linii samochodów określanych jako BMW Neue Klasse.


3.0 CSi CSL Neue Klasse Satz Haltegummis Auspuffendtopf NEU.

Stan prawie bdb tel 602611957 ogłoszenie w kategorii Części samochodowe Pozostałe w miejscowości Jonkowo. Aukcja zabytkowych samochodów Warszawie nowosci. Neue Klasse. Tak nazwał koncern BMW zaprojektowaną przez siebie rodzinę modeli, których produkcja rozpoczęła się w 1962 roku. BMW 2000 TiLux 1970 25000 PLN Warszawa Giełda klasyków. Bmw Neue Klasse najnowsze ogłoszenia na. Los Gatos Neue Klasse and Kaffee Facebook. Oferuję do sprzedaży piękne BMW 2000 TILUX 1970r. To kultowe auto z serii Neue Klasse, najbardziej topowy i ekskluzywny model BMW tamtych czasów z.


Neue Klasse – Auto.

Oferowany na Aukcja niemieckich modeli samochodów Cata: Model Car Group 1:18 BMW 2000 Neue Klasse!. nowy w oryginalnym zafoliowanym. Zdjęcie nr 3: BMW Neue Klasse: to już pięćdziesiąt lat galeria. Części samochodowe. Rodzaj części. Nadwozie i oświetlenie. Tytuł. BMW E3 2800 DRZWI SZYBA ZAMEK TAPICERKA ZDERZAK BLOTNIK NEUE KLASSE. 1968 BMW Neue Klasse Ardor Auctions. 59 GAZ 21 66 W108 5.6 69 W108 280SEL 72 BA3 2101 1200s 74 BMW E3 2500 76 BA3 2103 1.8iSk 76 BMW E12 535i 79 GAZ. Zobacz temat BMW 1800 Neue Klasse 67 E12 E28. BMW 2002 Neue Klasse Choć w latach 60. nikt nie znał jeszcze działu M GmbH​, 2002 było autem na zawsze już definiującym charakter. Bmw e3 2800 drzwi szyba zamek tapicerka zderzak blotnik neue. Opis obrazu: Zabytkowe kamienice przy jednej z ulic na starym mieście. Widoczne także samochody osobowe od prawej: BMW Neue Klasse, Volkswagen.

Na ulicy widziane: BMW Neue Klasse NRD – Niemcy.

Tłumaczenie BMW w słowniku włosko polski w Glosbe wielojęzycznym darmowym BMW E60. BMW Neue Klasse. BMW E115. BMW Sauber. BMW Sauber. BMW 2002 Neue Klasse Klasyczna radość z jazdy Magazyn Motór. Опубликовано: 14 нояб. 2018 г.


Jak się robi ekskluzywne samochody. Rozmowa z synem Forbes.

Modele: BMW 1800 TISA Neue Klasse Street Car bristolgray pochodzi z kolekcji Millennium firmy Autoart. Model metalowy z elementami. BMW Neue Klasse –. To oznaczało reputację BMW, jako producenta luksusowych, sportowych sedanów. Wyprodukowano około 222 000 sztuk. Miał więcej miejsca niż Neue Klasse. BMW 16002 i 2002 Ti: Piękno Neue Klasse Trends Magazines. Neue Klasse na 50 lat BMW 100 lat BMW Ciekawe zdjęcia motocyklowe: kalendarze, dziewczyny na motorach, akcesoria, gadżety i inne. Serwis dla.


Nowe oblicze BMW – 50 lat BMW Neue Klasse wiadomości.

Oferty sprzedaży używanych BMW 2002 na Autoscout24 największej giełdzie samochodów w Europie. Używane BMW 2002 z Niemiec i innych krajów. Modele przedwojenne i powojenne wcześniejsze niż Neue Klasse BMW. BMW, galeria ogólna BMW Neue Klasse 02 Series, galeria BMW Neue Klasse 1962 1977 1975 1502 sedan 2d, prawy przód. Aukcja zabytkowych samochodów Warszawie GALERIA. BMW Neue Klasse Getriebeabdeckung Abdeckblech Halbmond 2000 C CA CSMotoryzacja: Części, Części samochodowe, Układ napędowy! BMW Neue.


Aukcja zabytkowych samochodów Warszawie. Przepiękne pojazdy i.

Poznajcie BMW ETA 02. przygotowała pełną konwersję dla BMW 135i E88, która upodabnia ten model do kultowego 2002 Neue Klasse. BMW 1800 TISA Neue Klasse die cast gotowy model. BMW 2000 Neue Klasse 1968. Protoplasta dzisiejszego wizerunku BMW Samochód zachowany w oryginalnym stanie Prosta i bezawaryjna konstrukcja. Autokult: Jakub Majewski i jego kolekcja BMW Neue Klasse WP Moto. Ten plik jest wykorzystywany także w innych projektach Wykorzystanie na a.org. BMW. Wykorzystanie na be. BMW Neue Klasse.


BMW M1 kończy 40 lat. Doskonały samochód, który miał pecha.

W numerze m.in. Fiat 131 Abarth oraz dwie rocznice: 35 lat Beczki, czyli Mercedesa W123 i 50 lat BMW 1500 2000 Neue Klasse. 10 ikon stylu spod znaku BMW Auto Świat. O dziejach Alpiny, jej związkach z BMW i sportem samochodowym, go w BMW 1500, pierwszym sedanie z serii BMW Neue Klasse. Lusterko wewnętrzne BMW 2000 Neue Klasse Jonkowo. Niektórzy mówią, że to najpiękniejsze BMW w historii. za sprawą świetnej, nowej linii samochodów określanych jako BMW Neue Klasse. Следующая Войти Настройки. BMW, Warszawa BMW - Oferta archiwalna. Poszukujesz niepowtarzalnego samochodu aby ten dzien byl wyjatkowy i pozostał w pamieci na zawsze? To dobrze trafileś.Oferuję Państwu wynajem auta. Standox i samochody BMW AutoNaprawa. Na ulicy widziane: BMW Neue Klasse. Zebrało mi się ostatnio na tematy historyczno samochodowe, ale ostatnie notki i tak są ze sobą ściśle.


50 lat BMW Neue Klasse M.

Bmw Neue Klasse Innenausstattung 2000 MÜNCHEN 121 1800 1500 Vorder Rück Sitze. 4 021.69 zł 1 269.58 zł za wysyłkę. Z Niemcy. BMW 2002 Turbo 1973 1974 – Pocisk z Monachium NaMasce. Uwagę przykuwają także powojenne modele 501 lub 503 oraz auta z serii Neue Klasse, m.in. srebrny BMW 200 CS coupé z 1968 r.

...