Poprzednia

ⓘ BMW serii 7 – samochód osobowy klasy luksusowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1977 roku. Od 2015 roku produkowana jest szósta generacja modelu. ..


BMW serii 7
                                     

ⓘ BMW serii 7

BMW serii 7 – samochód osobowy klasy luksusowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1977 roku. Od 2015 roku produkowana jest szósta generacja modelu.

                                     

1. Pierwsza generacja

BMW serii 7 I to pierwszy model o tej nazwie i zarazem od samego początku najbardziej luksusowy samochód w gamie BMW. Wyprodukowano 285 029 egzemplarzy modelu. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1978 samochód zajął 2. pozycję za Porsche 928.

Wszystkie modele BMW E23 wyposażane były w silniki sześciocylindrowe w układzie rzędowym.

Najpierw produkowane były modele 728, 730 i 733i, których silniki pochodziły jeszcze od poprzednika - modelu BMW E3.

Od roku 1979 wyposażano wszystkie silniki w elektryczny wtrysk paliwa Bosch L-Jetronic oraz wprowadzono do E23 system ABS. Modelem BMW 728i zastąpiono 728 oraz 730. Model 732i z numeryczną elektroniką silnika zastąpił BMW 733i. Jako nowość wprowadzono BMW 735i oraz 725i. Ten ostatni był produkowany jedynie na eksport lub dla urzędników w RFN.

W roku 1980 wprowadzono do sprzedaży model 745i, który był topową wersją wszystkich samochodów BMW E23. Wyposażony był w silnik o pojemności 3.2 l z modelu 732i. Jego moc zwiększono z 145 kW/197 KM 732i do 185kW/252 KM za pomocą zastosowania turbosprężarki i intercoolera.

W roku 1983 model E 23 przeszedł swoją największą modernizację, podczas której między innymi model 745i otrzymał silnik z modelu 735i dodatkowo wyposażony w turbosprężarkę oraz 4-biegową skrzynię automatyczną 4HP22 zamiast 3-biegowej 3HP22. Moc jednostki napędowej nie zmieniła się, jednak zwiększony został moment obrotowy. Jako opcje wyposażenia pojawiły się przesuwana elektrycznie tylna kanapa i telefon.

Od roku 1984 można było zamówić BMW 735i z katalizatorem, jednak do stycznia 1985 roku tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Moc wynosiła wtedy 192 KM. Od października 1984 roku do kwietnia 1986 roku sprzedano 1237 sztuk BMW 735i z katalizatorem i skrzynią automatyczną. Od stycznia 1985 do kwietnia 1986 wyprodukowano 738 sztuk z katalizatorem i skrzynią manualną.

                                     

2. Druga generacja

BMW serii 7 II zadebiutował w 1986 roku jako następca produkowanego 10 lat modelu pierwszej generacji. Wyprodukowano 310 000 egzemplarzy modelu. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1987 model zajął 3. pozycję za Oplem Omegą A i Audi 80 B3.

Samochód otrzymał kod fabryczny E32. Na rynek E32 weszło wyposażone w najnowocześniejsze technologie tamtych lat. Najlepiej wyposażone wersje posiadały: telefon, lodówkę, podgrzewane zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie wraz z pamięcią ustawień dla kilku kierowców, elektryczną tylną kanapą łącznie z elektrycznymi zagłówkami, podgrzewanie wszystkich foteli łącznie z oparciami, EDC – system zmiany twardości zawieszenia, PDC – system wspomagający parkowanie parktronic, serwo-tronic – system zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości, tempomat, webasto – ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne i elektryczne lusterko wewnętrzne, domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety szyb tylnych, worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską rozdzielczą, drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej sile tarcia tzw. szpera – 25%, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów, elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej szyby, podgrzewanie tylnej szyby, a także specjalna laminowana szyba bez drucików przewodów cieplnych, podwójne szyby zapewniające lepszą izolację cieplną oraz wyciszenie wnętrza auta, moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC – komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne dodatki – w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne wyposażenie, od 1991 łącznie z pierwszymi w seryjnym samochodzie reflektorami ksenonowymi oczywiście za niemałą dopłatą.

Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany elektroniką. Silniki były bardzo wytrzymałe szczególnie silniki M30 – odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km. Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 były bardzo nowoczesne, jednak były delikatniejsze od rzędowych szóstek M30. Najmocniejszy w gamie silników – V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy, dużą mocą i momentem obrotowym oraz wysokim zużyciem paliwa powyżej 20 l/100 km w warunkach miejskich.

W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków, które w wersji na rynek amerykański były standardem. Samochód także oferowano w wersji z powiększonym miejscem dla pasażerów tylnej kanapy, przez co zwiększyła się długość o 11.4cm – oznaczenie iL. Paletę silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3.0 l R6730i, 3.0 l V8730i 3.5 l R6735i, 4.0 l V8740i i 5.0 l V12750i. E32 odznacza się dużą niezawodnością.

BMW E32 dostępne było w następujących kolorach:

  • Schwarz
  • Lazurblau Metallic
  • Atlantisblau
  • Gletscherblau Metallic
  • Delphin Metallic
  • Mineralblau
  • Granitsilber Metallic
  • Islandgrün Metallic
  • Nauticgrün
  • Luxorbeige Metallic
  • Malachitgrün Metallic
  • Sterlingsilber Metallic
  • Cirrusblau Metallic
  • Orientblau Metallic
  • Tizianrot
  • Bronzitbeige Metallic
  • Alpinweiss
  • Diamantschwarz Metallic
  • Calypsorot Metallic
  • Royalblau Metallic
  • Brokatrot Metallic
  • Kaschmirbeige Metallic
  • Burgundrot Metallic
  • Lachssilber Metallic
  • Vulkangrau
  • Weinrot

oraz każdy kolor z palety BMW na zamówienie klienta. Na zamówienie produkowane były wersje Individual – konfigurowane przez klienta.

Samochód produkowano z przeznaczeniem na cztery rynki: europejski, japoński, amerykański i południowoafrykański.

                                     

2.1. Druga generacja Alpina B11

W 1992 firma tuningująca BMW – Alpina wprowadziła na rynek model Alpina B11 będący odpowiednikiem BMW E32. Model ten otrzymał sportowo zestrojone zawieszenie, bodykit, aluminiowe felgi Alpina i silnik o pojemności 3.5 litra osiągający moc 254 KM. Alpina B11 rozpędza się do 245 km/h. W 1993 na rynek wszedł BMW Alpina B11 4.0 z silnikiem o pojemności 3982 cm³ i mocy 315 KM, który pozwalał B11 osiągać prędkość ponad 260 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h trwało 6 sekund.

Alpina B11 posiadała m.in.:

  • podgrzewane lusterka i klamki
  • bodykit Alpina
  • poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
  • srebrną tabliczkę producenta z indywidualnym numerem
  • nową, czteroramienną kierownicę
  • ABS
  • elektryczne sterowanie szyb z przodu i z tyłu
  • antenę wmocowaną w tylną szybę

Najlepszym modelem Alpiny był wprowadzony na rynek model Alpina B12 5.0, która posiadała pięciolitrowy, dwunastocylindrowy silnik o mocy 350 KM, dzięki któremu samochód osiągał około 275 km/h. B12 posiadała m.in.:

  • radio BMW BAVARIA z systemem głośników
  • EML
  • bodykit Alpina
  • ogrzewane przednie fotele
  • poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
  • sportowe, elektronicznie regulowane siedzenia z pamięcią trzech ustawień
  • srebrną tabliczkę producenta z indywidualnym numerem
  • przyciemniane szyby
  • kontrolę stabilizacji i trakcji ASC + T
  • antenę wbudowaną w tylną szybę
  • system antywłamaniowy
  • spryskiwacze przednich reflektorów
  • nową, czteroramienną kierownicę Alpina
  • wnętrze wyłożone skórą
  • ABS
  • ogrzewane lusterka i klamki
  • cyfrowe wskaźniki temperatury oleju
  • dwustrefową klimatyzację


                                     

2.2. Druga generacja Dane techniczne

  • ABS i ASR
  • Zawieszenie tylne: wahacz wzdłużny, sprężyna śrubowa
  • Hamulce przód/tył: tarczowe/tarczowe
  • Zawieszenie przednie: wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy
  • Podwozie
  • Rozstaw kół przód/tył: 1530/1558 mm
  • DMC: 2130-2380 kg
  • Wymiary i masy
  • Pojemność bagażnika: 500 dm³
                                     

3. Trzecia generacja

BMW serii 7 III zastąpiło wytwarzanego 8 lat poprzednika w 1994 roku.

Samochód zyskał kod fabryczny E38. Płyta podłogowa modelu stała się bazą dla pojazdów BMW serii 7 w latach 1994-2001. Celem konstruktorów firmy BMW było stworzenie następcy modelu BMW E32 produkowanego do 1994 roku. W roku 2001 została zastąpiona nową konstrukcja oznaczoną E65/E66. Wyprodukowano 340 242 egzemplarze E38.

                                     

3.1. Trzecia generacja Wyposażenie

Nowe E38 cechują się wysokociśnieniowymi spryskiwaczami lamp głównych pojazdu, automatyczną regulacją poziomu oświetlenia lamp ksenonowych HID, nową obudową silnika, 14-głośnikowym systemem dźwięku Stereo lub HiFi i czterema subwooferami wraz z 6-płytową zmieniarką, nawigacją pokładową z wyświetlaczem formatu 4:3 lub 16:9 oraz czułymi na deszcz wycieraczkami szyb dostępnymi jako opcja dodatkowa.

Opcje dodatkowe uwzględniały między innymi:

  • rolety bocznych tylnych szyb;
  • lodówka;
  • pakiety opancerzenia;
  • system sprawdzania ciśnienia opon;
  • urządzenia video: TV, kamerę cofania, dodatkowy monitor dla pasażerów tylnej kanapy;
  • system zapamiętywania maksymalnie trzech ustawień fotela kierowcy;
  • podgrzewana szyba czołowa;
  • automatyczny system kontroli klimatyzacji dwustrefowej z osobnym panelem kontroli dla kierowcy i pasażera;
  • kuloodporne szyby;
  • regulację wysokości i napięcia pasów bezpieczeństwa;

Standardem w BMW E38 były dwie przednie poduszki powietrzne oraz opcjonalnie poduszki boczne przy fotelach przednich oraz System Ochrony Głowy – Head Protection System HPS. Wnętrze samochodu pokryte zostało skórą a obramowania wykonano z drewna orzecha włoskiego. System Active Comfort Seat ACS dbał o bezpieczeństwo i wygodę osób na przednich fotelach i został wprowadzony w 1998 roku.



                                     

3.2. Trzecia generacja Zużycie paliwa

Samochód produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski, amerykański oraz południowoafrykański. E38 od samego początku produkcji występowało w limitowanej edycji 600 sztuk i było to połączenie 4 litrowego silnika M60 z 6 biegową skrzynia Getrag 420G. Od stycznia 1995 zaczęto seryjnie wyposażać w immobilizer EWS, w kwietniu tego samego roku zmodyfikowano spryskiwacze szyb zamiast trzech – dwa, natomiast we wrześniu zmodyfikowano przednie fotele zmieniając przyciski regulacji i regulację lędźwiową oraz wprowadzono nową automatyczną skrzynię biegów Steptronic do modelu 750iL. W marcu 1996 nową automatyczną skrzynię biegów Steptronic otrzymały pozostałe wersje silnikowe, zaczęto również wyposażać seryjnie w system kontroli trakcji ASC+T, we wrześniu auta otrzymały blokadę automatycznej skrzyni biegów i kluczyka Shift lock/Interlock oraz boczne poduszki w przednich drzwiach. Rok później, we wrześniu 1997 również w tylnych drzwiach. Największe zmiany BMW E38 przeszło we wrześniu 1998, auto przeszło facelifting zewnętrzny zmienione reflektory, otrzymało całkowicie nową instalację elektryczną, auta z silnikami V8 i V12 zaczęto seryjnie wyposażać w alternator chłodzony cieczą oraz w system stabilizacji toru jazdy DSC. Pół roku później, w marcu 1999 zmodyfikowano kolumnę kierowniczą. Ostatnia zmiana nastąpiła we wrześniu 2000 – 5.25 calowy monitor pokładowy zastąpiono większym 6.5 calowym monitorem o proporcjach 16:9.

                                     

4. Czwarta generacja

BMW serii 7 IV zaprezentowano w 2001 roku jako następca produkowanego 7 trzeciego wcielenia modelu.

Samochód zyskał kod fabryczny E65, z kolei wersja przedłużona otrzymała kod E66, a opancerzone E67. Jest to przełomowy model dla marki, bowiem zyskał on jako pierwszy awangardowy i wyjątkowo kontrowersyjny wygląd autorstwa Chrisa Bangle.

Na początku BMW E65 reprezentowany był przede wszystkim przez modele 735i 272 KM i 745i 333 KM. Wiosną 2002 roku rozpoczęto sprzedaż przedłużonej wersji Li E66. Jesienią 2002 roku pojawiła się dwunastocylindrowa jednostka napędowa o mocy 445 KM. Dopełnieniem palety silnikowej został model 730i, włączony do oferty w 2003 roku.

Sterowaną w pełni elektronicznie, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów steruje się poprzez małą dźwignię umieszczoną za kołem kierownicy, lub guzikami na kierownicy po włączeniu trybu sekwencyjnego. Natomiast w miejscu tradycyjnego drążka zmiany biegów umiejscowiony został innowacyjny system iDrive odpowiadający za GPS, klimatyzację, radio, czy dostęp do internetu. iDrive sterowany jest przez przesuwno-obrotowo-naciskowy joystick-myszka. Ekrany umieszczone w konsoli środkowej oraz przed kierowcą informują o stanie silnika czy poziomie paliwa.

W 2005 roku wszystkie silniki z wyjątkiem jednostki V12 poddano modernizacji. 750i zastępuje 745i, a w miejsce 735i pojawia się 740i. Nowy model podstawowy to 730i z silnikiem o mocy 258 KM. Pośród diesli 740d zostaje zastąpiony przez 745d. W pakiecie Adaptive Drive znalazły się aktywne stabilizatory redukujące przechyły boczne i amortyzatory z regulowaną siłą tłumienia. System obsługi iDrive został uproszczony. Do seryjnego wyposażenia dołączono czujnik deszczu i układ automatycznego sterowania światłami mijania, opcjonalnie można zamontować system Night Vision i asystenta świateł drogowych.

Samochód był produkowany z przeznaczeniem na rynek europejski, egipski, tajlandzki oraz amerykański.

                                     

4.1. Czwarta generacja Dane techniczne

  • Zawieszenie przednie: podwójny wahacz poprzeczny, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny
  • Zawieszenie tylne: podwójny wahacz poprzeczny, zawieszenie pneumatyczne, stabilizator poprzeczny
  • ABS i ASR
  • Hamulce przód/tył
  • Podwozie
  • DMC: 2385-2680 kg
  • Pojemność bagażnika: 500 dm³
  • Rozstaw kół przód/tył: 1578/1596 mm
  • Wymiary i ciężary
                                     

5. Piąta generacja

BMW serii 7 V trafiło na rynek w połowie 2008 roku jako następca produkowanego od 7 lat modelu.

Podobnie jak poprzednik, samochód zaprezentował nowy kierunek stylistyczny marki, choć tym razem mniej awangardowy. Piąta generacja serii 7, jako pierwsza w historii marki, nosiła kod fabryczny z literą F - F01 oraz F02 dla wersji przedłużonej. Auto po raz pierwszy pokazano w lipcu 2008 w Moskwie, jednak światową premierę miał on dwa miesiące później w Paryżu. W Polsce samochód został zaprezentowany 4 listopada 2008 roku na Warszawskim Torwarze. Samochód wszedł do seryjnej produkcji w 2008 roku.

Samochód pod względem stylu i techniki kontynuował linię modeli E65. Projektantem nadwozia jest Karim Antoine Habib. Technicznie wprowadzono w nim kilka zmian, mających na celu podkreślić luksus i komfort jazdy – jednym z najczęściej omawianych był system skręcanych tylnych kół, który miał za zadanie ułatwiać manewrowanie samochodem w mieście i na trasie.

Podstawą serii są silniki znane z terenowych modeli X5, X6 i serii 5. Wersje benzynowe to 3.0 R6 o mocy 326 KM 740i oraz 4.4-litrowy V8 o mocy 407 KM 750i. Silniki te są wyposażone w dwie turbosprężarki i technologię EfficientDynamic, pozwalającą na uzyskiwanie dużej mocy i jednocześnie zużywanie niewielkiej ilości paliwa przy małych obrotach. Czołową wersją, konkurującą z Mercedesem S600, jest BMW 760i z jedynym w ofercie marki silnikiem V12 o mocy 544 KM i automatyczną skrzynią biegów ZF-8HP o ośmiu przełożeniach. Wersje z silnikiem wysokoprężnym to 730d 245 KM oraz 740d 306 KM. Obydwa silniki to sześciocylindrowe rzędówki, odpowiednio z jedną i dwoma turbinami.



                                     

5.1. Piąta generacja F03 i F04

Osobnymi wersjami serii 7 są modele oznaczone jako F03 i F04. Pierwsza to oferowana jako High Security w dwóch opcjach, opancerzona wersja modeli 750Li i 760Li. Mogą to być opcje z certyfikatem balistycznym VR7 lub VR9, który jest najwyższym pośród oferowanych w samochodach osobowych certyfikatem opancerzenia. F04 natomiast na rynku nazywa się ActiveHybrid7 i wyposażony jest w hybrydowy napęd łączący standardowy silnik 4.4 V8 z wersji 750i oraz elektryczny silnik o niewielkiej mocy 20 KM, ale momencie obrotowym 210 Nm. Dzięki tej konstrukcji samochód pali o 15% mniej paliwa, choć jego waga wzrasta w stosunku do standardowego modelu o 100 kg.

                                     

6. Szósta generacja

BMW serii 7 VI został zaprezentowany w 2015 roku jako następca produkowanego 7 lat modelu.

Po raz kolejny już kolejna generacja serii 7 wprowadza w zaktualizowany kierunek stylistyczny marki. Ponownie też na serii 7 zadebiutowało nowe oznaczenie - tym razem na literę G, czyli G11 oraz G12 dla wersji przedłużonej. Rozpoczęcie seryjnej produkcji nastąpiło 1 lipca 2015. Model zaprezentowano w BMW Welt w Monachium 10 lipca 2015.

W porównaniu z poprzednikiem zredukowano masę pojazdu o 130kg, między innymi dzięki materiałom zastosowanych po raz pierwszy w autach i3 i i8 – elementom z karbonu CFRP – carbon-fibre-reinforced plastic. Nowo opracowane sześciocylindrowe silniki o pojemności trzech litrów benzynowy i Diesla osiągają odpowiednio 240 kW 740i oraz 195 kW 730d. Flagowy model - M760LiX wyposażono w silnik benzynowy V12 o mocy 441kW.

Lista wyposażenia zawiera między innymi samopoziomowane zawieszenie pnemumatyczne na obu osiach, amortyzatory o regulowanej twardości, w pełni w technice LED lampy przednie lampy laserowe za dopłatą, aktywny układ kierowniczy, elektromechaniczny system zapobiegania przechyłom na zakrętach, podgrzewane fotele, podłokietniki i kierownica, bezprzewodowa ładowarka do telefonu czy dotykowy ekran ze sterowaniem gestami.

Jesienią 2018 roku szósta generacja serii 7 przeszła modernizację, w ramach której zmieniono kształt lamp, a także zamontowano większą atrapę chłodnicy, czyli tradycyjne dla producenta nerki.

                                     
  • BMW serii 5 samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1972 roku. W 2017 roku na rynek trafiła siódma generacja modelu. BMW
  • BMW serii 6 samochód osobowy typu sportowe coupe klasy wyższej produkowane przez niemiecki koncern BMW w dwóch generacjach latach 2003 - 2018. BMW serii
  • BMW serii 3 samochód osobowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1975 roku. Od 2018 roku produkowana jest siódma generacja modelu
  • BMW serii 1 samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2004 roku. Od 2019 roku produkowana jest trzecia generacja modelu
  • BMW serii 2 Active Tourer samochód osobowy typu minivan klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2014 roku. Przedłużona wersja nosi
  • BMW M67 wysokoprężny silnik V8 produkcji BMW Był stosowany w BMW serii 7 E38 oraz BMW serii 7 E65 w latach 1998 - 2009. Silnik jest turbodoładowany
  • reprezentujący nową estetykę marki zapoczątkowany przez szóstą generację BMW serii 7 którego autorem jest Hussein Al - Attar. Jest to de facto nowy model marki
  • BMW 2500 luksusowy samochód osobowy produkcji BMW poprzednik pierwszej serii 7 Najbardziej luksusowy samochód w gamie BMW W plebiscycie na Europejski
  • BMW serii 5 Gran Turismo samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW w latach 2009 - 2017. Samochód nosił oznaczenie fabryczne
  • światowych rynkach modele BMW serii 3 E90 należą do piątej generacji tej serii i są dostępne w czterech wersjach nadwozia BMW zdecydowało o zaprzestaniu
  • tego, seria 4 to nic innego, jak sportowa odmiana BMW serii 3 F30 która trafiła na rynek dwa lata później. Bezpośrednim poprzednikiem serii 4 jest
                                     
  • BMW serii 2 samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2014 roku. Samochód zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu
  • Charakterystycznym elementem BMW X7 jest kanciasta sylwetka i masywna, duża atrapa chłodnicy. Samochód, wzorem BMW serii 7 przyozdobiono tez dużą ilością
  • BMW M5 sportowa wersja BMW serii 5 produkowana przez niemiecki koncern BMW od 1984 roku. Od 2018 roku produkowana jest szósta generacja modelu. BMW
  • BMW serii 6 samochód osobowy typu sportowe coupé BMW klasy wyższej produkowane w latach 1975 - 1989 oznaczony kodem fabrycznym E24. Wyprodukowano 86
  • BMW serii 8 samochód osobowy typu sportowe coupe klasy wyższej produkowany przez niemiecki koncern BMW w latach 1989 - 1999. Samochód nosił kod fabryczny
  • BMW serii 3 Gran Turismo samochód osobowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką BMW w latach 2013 2020. Zupełnie nowy model w gamie o kodzie
  • nerki G05 X5 wykorzystuje platformę BMW Cluster Architecture CLAR którą można znaleźć także w serii 7 VI oraz serii 5 VII. Samochód jest wyposażony w
  • BMW serii 2 Gran Coupe samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2019 roku. Seria 2 Gran Coupe to zupełnie nowy model
  • BMW serii 3 Coupe samochód sportowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką BMW w latach 1992 - 2014. BMW serii 3 I Coupe zadebiutowało odpowiednio
  • generacjach w latach 1993 - 2004. W 2004 roku zastąpiony przez model seria 1. BMW serii 3 Compact I zadebiutowało w 1993 roku, jako pierwszy klasyczny samochód
                                     
  • BMW serii 8 samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2018 roku. BMW po raz drugi w historii, zdecydowało się zastąpić
  • BMW R2 produkowany od 1931 do 1936 jednocylindrowy motocykl firmy BMW Od 1928 r. w Niemczech dozwolone było prowadzenie motocykli o pojemności do 200
  • BMW serii 1 Coupe samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę BMW w latach 2007 - 2014. BMW serii 1 w wersji coupe oraz kabriolet
  • BMW Neue Klasse seria sedanów oraz coupé produkowanych pod niemiecką marką BMW w latach 1962 1977. Do napędu pojazdu używano benzynowych silników R4
  • marką Brilliance. W 2010 roku BMW wycofało zespół fabryczny z serii WTCC, a rok później wznowiło starty w serii DTM. BMW produkuje rowery od prawie 60
  • BMW X1 samochód osobowy typu crossover klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2009 roku. Od 2015 roku produkowana jest druga generacja
  • wyścigach tego typu. Niemieckie mistrzostwa Formuły BMW ADAC rozgrywano w latach 1998 - 2007, a mistrzami tej serii zostali późniejsi kierowcy Formuły 1: Timo Glock
  • 126km h od serii 3 w 1932 BMW R 16 seria 1 w internetowym archiwum BMW BMW R 16 seria 2 w internetowym archiwum BMW BMW R 16 seria 3 w internetowym
  • 112km h w serii 5 w 1934 BMW R 11 seria 1 w internetowym archiwum BMW BMW R 11 seria 2 w internetowym archiwum BMW BMW R 11 seria 3 w internetowym

Użytkownicy również szukali:

bmw 7 2008, bmw 7 2010, bmw 7 2017, bmw 7 e65, bmw 7 f01, bmw 7 otomoto, bmw seria 7 e38, bmw serii 7 2019, serii, otomoto, seria, bmw otomoto, bmw, bmw f, bmw e, bmw seria e, bmw serii, BMW serii, bmw 7 otomoto, bmw 7 2010, bmw 7 2017, bmw 7 f01, bmw 7 e65, bmw seria 7 e38, bmw 7 2008, bmw serii 7 2019, BMW serii 7, bmw serii 7,

...

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie

Bmw 7 2010.

BMW Serii 7 740d xDrive Brązowy Dealer BMW M Cars. BMW serii 7 to największa, topowa limuzyna tego niemieckiego producenta samochodów. Należy do segmentu F, grupy premium. Od lat jest to topowy model. Bmw 7 f01. BMW Serii 7 dane techniczne, spalanie, opinie, cena. Przed Wami nowe BMW M135i, w którym sporo się pozmieniało. Nie jest oczywiście on tak przepastny jak we flagowej serii 7 jednak ciężko.


Bmw 7 e65.

Nowe BMW serii 7 Blog motoryzacyjny ProfiAuto Blog. BMW serii 7 m ​Nowe BMW serii 7 przeciera szlaki nowoczesnej formie luksusu motoryzacyjnego na miarę czasów i przyszłości. Bmw seria 7 e38. Jak parkuje limuzyna BMW serii 7? Test systemów wsparcia kierowcy. Nadchodzi nowa seria 7. BMW zmieni rynek luksusowych limuzyn? Forbes Polska Forbes Women Forbes Ludzie Pieniądze Lista 100 Diamenty 2019.


Bmw serii 7 2019.

Nowe BMW serii 7. BMW Group PressClub. Rób wrażenie za każdym razem, ciesz się każdą chwilą. Nowe BMW serii 7 Limuzyna to pewność siebie, prezencja, nieprzeciętna moc i najwyższy komfort. Bmw 7 2008. Felgi aluminiowe do BMW Seria 7. BMW Serii 7 to luksusowe auta sedan klasy wyższej trafiające na rynek już od 1977 roku. Seria siódma zaprezentowała sześć generacji, z których ostatnia.


Korzystne auto części do BMW Seria 7 i akcesoria auto na AUTODOC.

BMW E38 SERIA 7!! 4.0 V8 BENZYNA!! Polecam. Samochody osobowe BMW. 11 499 zł. Do negocjacji. Ostrów Wielkopolski 24 sty. Obserwuj. Oto BMW serii 7 po liftingu. Wielkie nerki i… powrót wielkiego silnika. Gdy bardzo pragniesz samochodu marki BMW, MINI lub motocykla BMW, nie musisz na niego czekać. W naszej ofercie znajdują się BMW Serii 7 740d xDrive. BMW seria 7 Dane techniczne, opinie, informacje WP Moto. Jej nowy samochód to BMW serii 7. Na Instagramie dealera marki można zobaczyć reakcję Magdy Gessler, gdy zobaczyła swoje nowe auto z.


Spędziłem dzień z nowym BMW serii 7. Już wiem, po co mu takie.

Stylistyka BMW zmieniła się radykalnie w ciągu ostatnich 20 lat. Bawarskie auta stały się masywniejsze, bardziej wyłożone chromem i przez to. BMW Seria 7 Cena. Chętnie pomożemy w wyborze najlepszych opon do Twojego samochodu. Zobacz jaki jest odpowiedni rozmiar opon do BMW Seria 7. BMW rozwija samochody autonomiczne. Test BMW 750Li xDrive. Już w pierwszym kwartale roku 2019 w naszym kaliskim salonie pojawi się nowe BMW serii 7 po liftingu. Luksusowa sylwetka i wyrazisty front imponują już na.


Dobór opon do BMW Seria 7 Pomożemy w wyborze Opon.

Oferty sprzedaży używanych BMW 7er na Autoscout24 największej giełdzie samochodów w Znajdź używane BMW Seria 7 motocykle na AutoScout24. BMW serii 7 Limuzyna Ekskluzywne samochody BMW Polska. BMW twierdzi, że nadaje wyrazistości swojej flagowej limuzynie i wręcz wyostrza jej profil. Jedno nie ulega wątpliwości – serię 7 łatwo. BMW Serii 7 740d xDrive Czarny Dealer BMW Auto Fus Group. Za sprawą przecieków wygląd przodu Siódemki po liftingu nie był już tajemnicą. Teraz widać za to samochód w całej okazałości. Jest też dobra. Nowe BMW Seria 7 ceny nowych samochodów, dane techniczne. BMW Serii 7 Nowe BMW serii 7 oferowane jest w dwóch wariantach karoserii. Wersja przedłużona Seria 7 przeszła głęboki lifting. Zmienił się.

BMW 7 Wypożyczalnia MEGA Tanio Wypozyczalnia aut24.pl.

BMW Seria 7 posiada nadwozie typu sedan. Model jest produkowany od roku 1979 do dziś. W tym czasie powstało 9 generacji tego modelu. BMW Seria 7 to. Oponeo Opony do BMW Seria 7 Rozmiar Opon. W przypadku uszkodzenia i koniecznej wymiany części samochodowych do BMW Seria 7, śmiało zwracaj się do nas. W naszym sklepie są przedstawione. Magda Gessler ma nowe auto! To BMW serii 7! Cena? Zwala z nóg. BMW Seria 7 Nowe BMW Serii 7 występuje w cennikach dealerów w 17 wariantach. Model dostępny jest we wszystkich salonach marki BMW w cenie od 420.


2020 BMW Serii 7. Nie wielkie zmiany autoGALERIA.

Szukasz słów opisujących luksus na miarę XXI wieku? Nie trudź się. Spójrz na to cudo i wypowiedz krótkie: BMW serii 7. Wizytówka. Nowe BMW serii 7 BMW Premium Arena Kalisz. W roku modelowym 2010 nowe BMW serii 7 umacnia pozycję najbardziej innowacyjnego modelu w segmencie aut luksusowych, bazując na.


BMW serii 7 z rocznik 2010 Miejski Portal Informacyjny.

Tanie oferty auto części od producentów klasy premium do 6 modelów BMW Seria 7 są dostępne już teraz. W naszym katalogu części zamiennych do BMW. BMW serii 7. Skromność, delikatność, dyskrecja – to trzy słowa, które nijak nie pasują do BMW serii 7. Ono ma krzyczeć: jestem bogaty! I wcale nie ma w. BMW serii 7: bawarski szef wszystkich szefów Trójmiasto Deluxe. BMW Seria 7 samochody osobowe ogłoszenia na. Najwięcej ofert w jednym miejscu. Radość zakupów i 100% bezpieczeństwa dla każdej transakcji. BMW Seria 7 samochody osobowe ogłoszenia. Największa oferta ekskluzywnych felg aluminiowych do BMW Serii 7 G11 w Polsce. Koła idealnie dopasowane do auta. Sprawdź nasze realizacje.


Tyle kosztuje nowe BMW serii 7 polski CENNIK limuzyny po.

Asystent parkowania nie jest już nową funkcją, którą można spotkać tylko w drogich niemieckich limuzynach. Systemy wspomagające lub. BMW M135i niemała rewolucja Radio ZET. Nowa edycja BMW serii 7 demonstruje pewną siebie prezencję, dopracowaną elegancję oraz innowacyjne technologie w zakresie obsługi,. BMW SERIA 7 używane samochody na sprzedaż Ogłoszenia. BMW serii 7 to najnowsze technologie i zaawansowana elektronika zamknięte we wnętrzu luksusowej limuzyny. Po raz pier. Felgi do BMW Serii 7 G11 Pr. Zobacz też: BMW M760Li xDrive 3.7 do setki, 12 cylindrów i. by znaleźć taką, gdzie zmieści się mierzące ponad 5.2 metra BMW serii 7.


BMW Seria 7 samochody osobowe.

BMW zaplanowało wprowadzenie na rynek w 2019 roku zmodernizowanej limuzyny serii 7. Przedpremierowo do sieci wyciekły pierwsze. Gotowy na MOTO SHOW? Poznaj nowe BMW serii 7 Moto Show w. Detale czynią cuda. BMW Serii 7 przeszło pierwszy duży lifting. Choć odświeżono w zasadzie wyłącznie przód i tył, to jednak zmiany odmieniły. Samochody BMW Seria 7 w automacie Darmowe ogłoszenia Lento. BMW Serii 7 30xd Individual G11 Używany, Napęd: na wszystkie koła, Moc: 258 KM 190 kW, Diesel, Automat, 4 drzwiowy, Premium Selection, Data pierwszej. Części auto dla BMW Seria 7 i akcesoria samochodowe kupić. BMW serii 7 przeszło poważne zmiany i w nowej wersji wjeżdża na polski rynek. Flagową limuzynę wyróżniającą się całkowicie odmienionym. BMW Serii 7 po face liftingu w auto motor i sport. BMW Serii 7 przeszło solidny face lifting. W oczy rzuca się potężnych rozmiarów grill. Wraca też silnik V12. BMW Seria 7 modele, dane, silniki, testy A. Marzy Ci się nowy model BMW? Pomożemy Ci kupić luksusowe auto serii 8, 7, 6, 5 oraz innych. Zapoznaj się ze szczegółami oferty brokera samochodowego!.


BMW Seria 7.

Wypożyczalnia Samochodów BMW Serii 7 Automat. Wynajem samochodów BMW Serii 7 Automat najnowsze modele. Ten Samochód jest w naszej. BMW Serii 7 30xd Individual Niebieski Dealer BMW TEAM Długołęka. BMW 7. Oferta wynajmu dla małych i średnich firm jak to działa, że dostajesz więcej za mniej? BMW serii 7. Model: BMW 730d xDrive. 265BHP 4DR. Rozpoczęcie produkcji nowego BMW serii 7 Polska Izba Motoryzacji. Poniżej znajdują się raporty wartości rynkowej samochodu dla modelu BMW Seria 7 podzielony na grupy w zależności od typu silnika. Kliknij w poniższe linki,​.

...