Poprzednia

ⓘ BMW serii 5 I – zadebiutowało w 1972 roku jako pierwszy model BMW oznaczony cyfrą 5. Auto oznaczone kodem fabrycznym E12 wyprodukowano łącznie w 699 094 egzempl ..


BMW serii 5
                                     

ⓘ BMW serii 5

BMW serii 5 I – zadebiutowało w 1972 roku jako pierwszy model BMW oznaczony cyfrą 5. Auto oznaczone kodem fabrycznym E12 wyprodukowano łącznie w 699 094 egzemplarzach.

Samochód produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski, japoński oraz amerykański.

                                     

1. Druga generacja

BMW seria 5 II – zadebiutowało w 1980 roku jako druga generacja oznaczona kodem fabrycznym E28. Łącznie wyprodukowano 722.328 egzemplarzy modelu.

Produkcja modelu oznaczonego jako E28 trwała od 1980 roku do 1988 roku. Ta generacja mimo wyglądu upodabniającego ją do "starszej siostry”, generacji E12 modelu serii 5, została wyposażona w szereg zmian, jakie marka BMW poczyniła w zakresie jakości wykonania oraz wyposażenia. W skład tych zmian weszła między innymi redukcja masy pojazdu – E28 jest lżejsze od 60 do 90 kg w zależności od wersji, w stosunku do swojej poprzedniczki. Najważniejszymi zmianami dotyczącymi silnika są przede wszystkim udoskonalone instalacje paliwowe oraz zapłonowe. Seria E28 przeszła także zmiany w zakresie poprawienia bezpieczeństwa podróżujących, zmieniając położenie zbiornika paliwa – został on ulokowany za tylną osią pojazdu.

Samochód produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski, japoński, amerykański oraz południowoafrykański.

                                     

1.1. Druga generacja Historia

  • 1986 – Ten rok jest datowany jako ostatnie zmiany produkcyjne. Niektóre zmiany to: przyciemniane szyby, lampy przeciwmgielne, welurowa tapicerka i tylne zagłówki. Zmiany dotyczyły także zmian technicznych np. wieloklinu na drążku kierowniczym, innego oznaczenia diodowego na wskaźniku okresowej inspekcji i zmiany oleju a także wielu innych.
  • 1981 – Rozpoczęcie produkcji modelu oznaczonego jako E28. Produkcja ruszyła w fabryce Dingolfing w której w 1972 roku rozpoczęto produkcje pierwszej generacji serii 5 oznaczanej jako E12 której produkcje zakończono w 1981 roku wprowadzając wcześniej wspomniana druga serie oznaczana jako E28.
  • 1985 – Zastąpienie silnika o pojemności 1800 cm³ 90KM na silnik 1800 cm³ 105KM który uzyskał wysoki popyt m.in. dzięki temu, że został wymyślony by odzyskać podatek dla firm na samochody o pojemności niższej niż 1800 cm³.
  • 1983 – Wprowadzenie do produkcji nowego modelu e28 oznaczanego jako 525e e- "eta" o pojemności 2700 cm³ charakteryzującego się wysokim momentem obrotowym i wysoką ekonomicznością.
  • 1982 – Zmiana wtrysku na LE Jetronic w modelach 520i samochody z jednostką napędową o pojemności 2000 cm³.
  • 1988 – Ostatni rok produkcji modelu E28. W tym roku produkcja ogranicza się do modelu 518i.
                                     

2. Trzecia generacja

BMW serii 5 III – zadebiutowała w 1987 roku zyskując kod fabryczny E34. Przez 8 lat produkcji wyprodukowano w dwóch zakładach marki 1 331 056 sztuk. Z początku paleta silnikowa była ograniczona do pięciu silników:

  • M20B20/B25 520i i 525i napędzane paskiem rozrządu – odpowiednio 129 KM i 170 KM
  • M30B30/B35 530i oraz 535i – odpowiednio 188 KM 197 KM bez katalizatora i 211 KM 220 KM
  • M21D24 524td – 115 KM

Samochód ten uznawany był za jeden z najbezpieczniejszych w swojej klasie za sprawą zamontowanych poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, ABS-owi i solidnej konstrukcji. Sztywność skrętna nadwozia wzrosła w stosunku do poprzedniego modelu E28 o 70%, natomiast sztywność giętna o 34%. Samochód spełniał ówczesne amerykańskie normy bezpieczeństwa tj. po uderzeniu przodem w sztywną barierę przy prędkości 56 km/h 35 mil oraz uderzeniu w tył przy prędkości 48 km/h 30 mil wszystkie drzwi dały się otworzyć bez użycia narzędzi, a przedział pasażerski pozostał nienaruszony. Droga hamowania z prędkości 100 km/h wynosiła poniżej 40 metrów dla wersji 518 i 520i do 42 metrów dla wersji 535, co stanowiło najlepszy wynik wśród samochodów produkcyjnych typu sedan w roku 1990. W maju 1990 roku zastąpiono jednostki M20 12 zaworowe na M50 24 zawory, napędzane łańcuchem rozrządu modelach 520i 150 KM i 525i 192 KM. Od jesieni 1992 roku dostępne były silniki V8.

W E34 występują trzy silniki Diesla:

  • 524td M21D24, 2.4 l/115 KM do 1991 r.,
  • 525tds M51D25, 2.5 l/143 KM
  • 525td M51D25, 2.5 l/115 KM od 1993 roku.

Wiele z silników E34 zostało nagrodzone w konkursie Engine Of The Year EOTY.

Ciekawostką było wyprodukowanie wersji 518g – fabrycznie zasilanej instalacją gazową.

Skrzynie były manualne i automatyczne produkowane przez firmę ZF. Manualne posiadały 5 przełożeń, jedynie wersja 540 bardzo rzadko spotykana – 6 biegów. Automaty: 4 biegowe 4HPxx oraz 5 biegowe 5HPxx

W 1991 roku wprowadzono wersję iX – z napędem na 4 koła. Dostępne były 2 nadwozia sedan i kombi. Do napędu posłużył silnik M50B25 2.5 192 KM. Była możliwość wyboru między skrzynią automatyczną i manualną. Powstało 9366 egzemplarzy modelu E34 525iX.

We wrześniu 1991 roku rozpoczęto produkcję wersji nadwoziowej kombi touring z unikatowym wtedy podwójnym szyberdachem. Od 1988 w sprzedaży była także wersja M5.

BMW E34 przeszło trzy faceliftingi, pierwszy we wrześniu 1990 roku- wprowadzono silniki M50 z 24 zaworami, które zastąpiły starsze konstrukcje M20. Silnik M21 zastąpił M51 w dwóch wariantach- TD i TDS z intercoolerem. Skrzynie automatyczne 4 biegowe, zastąpiono 5 biegowymi. Drugi lifting objął zmianę min. lusterek, zastosowano inne materiały we wnętrzu. Standardowo dla wszystkich modeli wprowadzono poduszkę powietrzną kierowcy i ABS. W silnikach M50 zastosowano system zmiennych faz rozrządu VANOS. Silniki M30 ustąpiły miejsca modelom z silnikami V8. 530i v8 i 540i posiadały szerszy grill i inną maskę, niż inne wersje. Trzeci miał miejsce w połowie 1994 roku, zastosowano wówczas przednią atrapę grill, tzw. nerki na tzw. szeroki oraz klapę silnika do każdej wersji silnikowej. Silnik M40 w 518i zastąpił silnik M43. Wprowadzone wersję wyposażenia Executive- min. dokładki progowe i listwy dolne drzwi jak w wersji M-Technik, lakierowane doły zderzaków, 16" felgi, drewniane wykończenie. Dodano drugi air-bag do listy wyposażenia dla wszystkich wersji. Łącznie sprzedano 1 331 056 egzemplarzy.

Samochód był produkowany z przeznaczeniem na pięć rynków: europejski, japoński, tajlandzki, amerykański oraz południowoafrykański.



                                     

2.1. Trzecia generacja Alpina B10

W 1991 roku firma Alpina wypuściła model Alpina B10 Biturbo bazujący na BMW 535i serii E34. Silnik ten wspomagany przez dwie turbosprężarki osiągał moc 360 KM i pozwalał rozpędzić Alpinę do 291 km/h. W 1993 roku Alpina B10 BiTurbo kosztowała 160 000 DM.

  • Zawieszenie tylne: wahacz wzdłużny, sprężyna śrubowa
  • Podwozie
  • ABS
  • Zawieszenie przednie: wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy
  • Hamulce przód/tył: tarczowe/tarczowe
  • centralny zamek w tym zamek bagażnika oraz wlewu paliwa
  • poduszka powietrzna kierowcy po 1990
  • ABS
  • wspomaganie kierownicy
  • dwustrefowe ogrzewanie
  • Wyposażenie standardowe
  • radiomagnetofon wraz z 6 głośnikami
  • elektrycznie sterowane lusterka
  • siedzenia oraz lusterka z pamięcią ustawienia
  • Alarm ruchu wewnątrz pojazdu i w trakcie podnoszenia auta
  • komputer pokładowy
  • Szyberdach elektryczny
  • Antena w tylnej szybie
  • kontrola trakcji ASC, ASC+T
  • zmieniarka CD
  • Wyposażenie dodatkowe
  • tempomat
  • Zawieszenie M Technic
  • drewniane wykończenia
  • Szpera 25%
  • Masa własna: 1445-1720 kg
  • Wymiary i ciężary
  • DMC: 1955-2280 kg
  • Pojemność bagażnika: 460 dm³ sedan, 460/1450 dm³ touring
  • Rozstaw kół przód/tył: 1470/1495 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 80-110 litrów
                                     

3. Czwarta generacja

BMW serii 5 IV zadebiutowało w marcu 1995 roku jako następca produkowanego 8 lat poprzednik. Samochód zyskał kod fabryczny E39.

Produkcja modelu rozpoczęła się latem 1995 roku. W 2003 roku wraz z zakończeniem produkcji E39 światło dzienne ujrzał następca czyli model E60. Wiosną 1997 roku rozpoczęto produkcję wersji kombi modelu E39, co skutkowało zakończeniem produkcji poprzedniej wersji serii 5 E34. W 1998 roku zmodernizowano silnik M52, rezygnując z powłoki tulei cylindrów nikasil na rzecz tulei stalowych M52TU. W 2000 roku przeprowadzono drobny lifting modelu mający na celu odmłodzenie auta. Obejmował on takie detale jak lampy przednie zamiast pomarańczowego kierunkowskazu wykorzystano mały okrągły kierunkowskaz o białym szkle i pomarańczowej barwie oraz soczewkowe reflektory z ringami typu "Angel Eyes", lampy tylne, listwy boczne,halogeny przednie okrągłe zamiast owalnych i drobne zmiany w kształcie przedniego zderzaka. Wersja E39 było oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan z bagażnikiem o pojemności 460 l i półką na narzędzia umieszczoną w klapie bagażnika oraz wersja kombi Touring,która oferowała 410 litrów pojemności bagażnika 1525 l przy złożonej kanapie tylnej. Bagażnik wersji Touring nie był zbyt duży, ale oferował regularne kształty przestrzeni bagażowej oraz często oferowany był z osobno otwieraną tylną szybą oraz z wysuwaną podłogą.

                                     

3.1. Czwarta generacja BMW M5

W 1998 roku BMW przy współpracy z "M GmbH" postanowiło wprowadzić wersję specjalną oznaczoną jako M5. Wersja oferowana była tylko jako sedan. Istniała również wersja Touring w jednym prototypowym egzemplarzu - miała być odpowiedzią BMW na Audi S6 Avant i Mercedesa-Benza W210 E55 AMG T. Model M5 wyróżniał się od wersji "cywilnej" zmienionymi detalami. Przedni zderzak posiadał wielki wlot powietrza, tylny zderzak natomiast miejsce na sportowy układ wydechowy i delikatny dyfuzor. W oczy rzucały się również duże chromowane 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, kryjącymi za sobą duże hamulce. Największą zaletą wersji M5 jest silnik. Miał on pojemność 4.9l i osiągał moc 400 KM i moment obrotowy wynoszący równo 500 Nm. Wyniki te przekładały się na osiągi: przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło 5.3 s a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się przy 250 km/h prędkość ograniczona elektronicznie – po zdjęciu ogranicznika auto mogło rozwijać prędkości rzędu 300 km/h.

Samochód był produkowany z przeznaczeniem na jedenaście rynków: europejski, egipski, indonezyjski, meksykański, malezyjski, filipiński, rosyjski, tajlandzki, amerykański, wietnamski oraz południowoafrykański.



                                     

3.2. Czwarta generacja Rynek południowoafrykański

i - silnik benzynowy, d - silnik Diesla, P - wersja Protection opancerzona

                                     

4. Piąta generacja

BMW serii 5 V zadebiutowało w 2003 roku, zastępując produkowanego 8 lat poprzednika.

Samochód zyskał kod fabryczny E60 dla wersji sedan oraz E61 dla kombi. Jego zawieszenie składa się niemal wyłącznie z aluminiowych komponentów. W zawieszeniu zastosowano stabilizatory różnej grubości, regulowane amortyzatory i aktywny układ kierowniczy. Oprócz sedana BMW oferuje wersję Touring kombi. Paleta silnikowa została gruntownie odświeżona, paletę modelową stanowią silniki benzynowe 520i, 523i, 525i, 528i, 530i, 540i, 545i, 550i oraz diesle 520d, 525d, 530d, i 535d.

Topowa wersja serii 5 to model M5, został on wyposażony w silnik V10 o pojemności 5.0 l. Jest to jeden z najszybszych sedanów produkowanych seryjnie na świecie. Przy M5 pracowało kilkuset wykwalifikowanych inżynierów pod okiem wieloletniego pracownika działu Motorsport, a zarazem niegdyś kierowcy testowego - prof. dr. hab. inż. Hansa Stermllicha.

W 2006 roku do BMW serii 5 dołączono opcjonalnie asystent kierowcy Nightvision znany z BMW serii 7. Kamera na podczerwień rejestruje drogę i otoczenie zanim oświetlą je reflektory i pokazuje je na ekranie umieszczonym w kokpicie. Delikatny facelifting model serii 5 przeszedł w 2007 roku.

Dodatkowo od 2007 roku na rynek wyłącznie amerykański była produkowana wersja benzynowa podwójnie doładowana 535i.

Samochód był produkowany z przeznaczeniem na dziewięć rynków: chiński, europejski, egipski, indonezyjski, indyjski, malezyjski, rosyjski, tajlandzki oraz amerykański.

                                     

4.1. Piąta generacja Dane techniczne

  • Zawieszenie przednie: podwójny wahacz poprzeczny, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny
  • Zawieszenie tylne: oś wielowahaczowa, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny
  • Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
  • ABS i ASR
  • Podwozie
  • DMC: 2010-2300 kg
  • Rozstaw kół przód/tył: 1558/1582 mm
  • Wymiary i ciężary
  • Pojemność bagażnika: 520 dm³ sedan, 500/1615 dm³ kombi
                                     

5. Szósta generacja

BMW serii 5 VI zaprezentowano w 2009 roku jako następce wytwarzanego od 7 lat poprzednika. E60. Design auta zaczerpnięto z największej limuzyny produkowanej przez BMW - serii 7 F01. Od 2011 roku dostępna jest też wersja M5, wyposażona silnik o pojemności 4.4 i mocy od 560 do 600 koni mechanicznych.

Premiera szóstej generacji serii 5 o kodzie fabrycznym F10. odbyła się w 2009 roku podczas specjalnie zorganizowanego wydarzenia na Stadionie Olimpijskim w Monachium. Za projekt nadwozia odpowiedzialny jest Adrian van Hooydonk, szef designerów BMW, jednak dużą rolę w pracach nad wyglądem F10 miał Polak, Jacek Frohlich. Auto w wersji sedan produkowane jest od stycznia 2010, dopiero w maju tego samego roku na Salonie Samochodowym w Lipsku premierę miała odmiana kombi Touring. Seria 5 szóstej generacji produkowana była z przeznaczeniem na rynek europejski oraz amerykański. Trzy lata później, w połowie 2013 model został poddany liftingowi, obniżono wloty powietrza z przodu, minimalnie zmieniono grill. Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji stały się światła ksenonowe, a w lusterkach pojawiły się kierunkowskazy.



                                     

6. Siódma generacja

BMW serii 5 VII zadebiutowało jesienią 2016 roku jako następca produkowanego od 7 lat poprzednika.

Samochód trafił do produkcji w lutym 2017 roku z kodem fabrycznym G30. Samochód w wersji BMW 520d Efficient Dynamics Edition osiągnał współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego równy 0.22, co czyni je najbardziej opływową, seryjnie produkowaną limuzyną.

Auto stworzono na nowej modułowej platformie podłogowej Clar, wykorzystaną wcześniej przez największą limuzynę BMW, model G11. Stworzono również odmiany hybrydowe typu plug-in, zarówno na bazie limuzyny, jak i kombi, pod nazwą 530e iPerformance, które wyposażono w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

Początkowo samochód oferowany był z silnikami 520d, 530d, 530i, 540i. Następnie w marcu 2017 do gamy jednostek dołączył najmocniejszy motor M550i, hybryda plug-in 530e o łącznej mocy 252 KM oraz model 520d EED o zmniejszonym współczynniku oporu powietrza. Najnowsze silniki: 525d, 540d, M550d dostępne są od lipca 2017. Podczas 87. Salonu Samochodowego w Genewie premierę miała odmiana kombi, która trafiła do oferty w maju bieżącego roku. W tym samym miesiącu, co odmianę Touring zaprezentowano chińską wersję G38, której rozstaw osi zwiększono 133 mm względem europejskiego wariantu.

Standardowe wyposażenie obejmuje liczne systemy z zakresu wspomagania kierowcy – asystent wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, asystent zmiany pasa ruchu i utrzymania toru jazdy działa do prędkości 210 km/h, a także inteligentny tempomat. Auto posiada również funkcję zdalnego parkowania za pomocą smartfona. We wszystkich wersjach z wyjątkiem 520d seryjnie montowana jest 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów.

                                     

6.1. Siódma generacja Ciekawostki

11 grudnia 2017 roku Johan Schwartz driftował BMW M5 G30 po płycie poślizgowej w BMW Performance Center. Przez 8 godzin utrzymywania auta w poślizgu przejechał 232.5 mili, czyli około 374 kilometry, dzięki czemu pobił rekord Guinnessa w kategorii "Greatest Distance Vehicle Drift”. Podczas wspomnianej próby udało się ustanowić kolejny rekord w kategorii "Twin-Vehicle Drift”, polegającej na driftowaniu równoległym. Dwa BMW M5 pokonały w ten sposób dystans 49.25 mil około 79 km. W trakcie jazdy równoległej, auto prowadzone przez Johana Szwartza, było tankowane za pomocą pompy paliwowej wystającej z drugiego pojazdu.

                                     
  • BMW serii 5 Gran Turismo samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW w latach 2009 - 2017. Samochód nosił oznaczenie fabryczne
  • BMW serii 6 I zadebiutowało w 2003 roku przywracając do użytku tę nazwę po 14 latach przerwy. Samochód powstał na płycie podłogowej BMW serii 5 E60
  • BMW M5 sportowa wersja BMW serii 5 produkowana przez niemiecki koncern BMW od 1984 roku. Od 2018 roku produkowana jest szósta generacja modelu. BMW
  • BMW R 5 produkowany od 1936 do 1937 dwucylindrowy bokser motocykl firmy BMW Ze względu na wysokie osiągi, zbliżone do silniejszego R 17 i niską cenę
  • BMW serii 3 samochód osobowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1975 roku. Od 2018 roku produkowana jest siódma generacja modelu
  • BMW serii 1 samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2004 roku. Od 2019 roku produkowana jest trzecia generacja modelu
  • BMW serii 6 Gran Turismo samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW o 2017 roku. Samochód zaprezentowano w lecie 2017 roku jako
  • BMW serii 2 Active Tourer samochód osobowy typu minivan klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2014 roku. Przedłużona wersja nosi
  • dzisiaj we wszystkich modelach BMW nazewnictwo z podziałem na tzw. klasy. I tak nazwa BMW 520 oznaczała model serii 5 czyli klasy średniej, a liczba
  • BMW serii 7 samochód osobowy klasy luksusowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1977 roku. Od 2015 roku produkowana jest szósta generacja modelu
                                     
  • tego, seria 4 to nic innego, jak sportowa odmiana BMW serii 3 F30 która trafiła na rynek dwa lata później. Bezpośrednim poprzednikiem serii 4 jest
  • BMW serii 6 samochód osobowy typu sportowe coupé BMW klasy wyższej produkowane w latach 1975 - 1989 oznaczony kodem fabrycznym E24. Wyprodukowano 86
  • BMW serii 2 samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2014 roku. Samochód zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu
  • Alpina jest model B10 V8 S. Jest to przerobione BMW serii 5 o mocy silnika 375 KM. Samochody marki BMW Alpina są dostępne na polskim rynku wyłącznie na
  • nerki G05 X5 wykorzystuje platformę BMW Cluster Architecture CLAR którą można znaleźć także w serii 7 VI oraz serii 5 VII. Samochód jest wyposażony w adaptacyjne
  • BMW serii 8 samochód osobowy typu sportowe coupe klasy wyższej produkowany przez niemiecki koncern BMW w latach 1989 - 1999. Samochód nosił kod fabryczny
  • BMW Neue Klasse seria sedanów oraz coupé produkowanych pod niemiecką marką BMW w latach 1962 1977. Do napędu pojazdu używano benzynowych silników R4
  • 112km h w serii 5 w 1934 BMW R 11 seria 1 w internetowym archiwum BMW BMW R 11 seria 2 w internetowym archiwum BMW BMW R 11 seria 3 w internetowym
  • BMW serii 3 Gran Turismo samochód osobowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką BMW w latach 2013 2020. Zupełnie nowy model w gamie o kodzie
  • BMW serii 2 Gran Coupe samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2019 roku. Seria 2 Gran Coupe to zupełnie nowy model
  • BMW serii 3 Coupe samochód sportowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką BMW w latach 1992 - 2014. BMW serii 3 I Coupe zadebiutowało odpowiednio
  • 126km h od serii 3 w 1932 BMW R 16 seria 1 w internetowym archiwum BMW BMW R 16 seria 2 w internetowym archiwum BMW BMW R 16 seria 3 w internetowym
                                     
  • generacjach w latach 1993 - 2004. W 2004 roku zastąpiony przez model seria 1. BMW serii 3 Compact I zadebiutowało w 1993 roku, jako pierwszy klasyczny samochód
  • BMW serii 8 samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2018 roku. BMW po raz drugi w historii, zdecydowało się zastąpić
  • BMW R2 produkowany od 1931 do 1936 jednocylindrowy motocykl firmy BMW Od 1928 r. w Niemczech dozwolone było prowadzenie motocykli o pojemności do 200
  • BMW R2 produkowany od 1932 do 1937 jednocylindrowy motocykl firmy BMW Motocykl o pojemności prawie 400cm³ uzupełnił w 1932 linię produkcyjna jednocylindrowych
  • BMW serii 4 Gran Coupe - samochód osobowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką BMW od 2014 roku. W połowie 2014 roku do rodziny BMW serii 4
  • BMW serii 1 Coupe samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę BMW w latach 2007 - 2014. BMW serii 1 w wersji coupe oraz kabriolet
  • marką Brilliance. W 2010 roku BMW wycofało zespół fabryczny z serii WTCC, a rok później wznowiło starty w serii DTM. BMW produkuje rowery od prawie 60
  • BMW 2500 luksusowy samochód osobowy produkcji BMW poprzednik pierwszej serii 7. Najbardziej luksusowy samochód w gamie BMW W plebiscycie na Europejski

Użytkownicy również szukali:

bmw seria 5 2019, bmw seria 5 otomoto, seria, serii, allegro, otomoto, bmw e, bmw allegro, bmw, bmw seria, bmw seria otomoto, bmw seria e, bmw seria f, BMW serii, bmw 5 e39, bmw 5 allegro, bmw 5 2019, bmw seria 5 2019, bmw seria 5 otomoto, bmw 5 e60, bmw seria 5 e60, bmw seria 5 f10, BMW serii 5, bmw serii 5,

...

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie

Bmw 5 allegro.

Wypożyczalnia samochodów. Idealne auto do miasta!!!Samochód sprowadzony z Niemiec w stanie jak na zdjęony p 675682913.


Bmw seria 5 e60.

Bmw seria 1 sliczne bmw 116 1.5 turbo 109KM tylko 25 tys. Cenniki BMW serii 5 Limuzyna, BMW serii 5 Touring, BMW serii 5 Gran Turismo. Bmw 5 2019. Nowe BMW Serii 5 Bawaria Motors Katowice BMW BAWARIA. Na pierwszy rzut oka wygląda jak tradycyjny prototyp BMW Serii 5, jednak znany jest pod kryptonimem ‚Power BEV. To samochód do testów.


Bmw 5 e39.

BMW Seria M5 Dane techniczne A. Samochody bmw na sprzedaż. Samochody nowe i używane bmw. Auto skup, samochody sprzedaż ogłoszenia motoryzacyjne OLX. Bmw seria 5 f10. Samochody BMW Seria 5 w automacie Darmowe ogłoszenia Lento. BMW Serii 5 Limuzyna 520d xDrive Sport Line G30 Używany, Napęd: na wszystkie koła, Moc: 190 KM 140 kW, Diesel, Automat, 4 drzwiowy, Premium.


Bmw seria 5 2019.

Bmw serii 5 limuzyna. Dealer BMW Best Auto. Dealer BMW Dobrzański Rzeszów: Dealer samochodów BMW, BMWi oraz BMW M a także serwis pojazdów BMW, BMWi oraz BMW M. Autoryzowany Dealer. Sprzedaż Dealer BMW Olszowiec Poznań. BMW Seria 5 samochody osobowe ogłoszenia na. Najwięcej ofert w jednym miejscu. Radość zakupów i 100% bezpieczeństwa dla każdej transakcji.


BMW Seria 5 F10 F11 2009 2017 samochody osobowe.

Pokaż szczegóły pojazdu. BMW Serii 1 5 drzwiowe. 118d Sport Line. 150 KM Pokaż szczegóły pojazdu. BMW Serii 5 Limuzyna. 530e Sport Line. 252 KM. Pożar samochodu BMW w centrum Katowic. Auto doszczętnie. BMW serii 5 Touring produkowane jest od początku lat 90. XX wieku, kiedy na rynki była wprowadzana III generacja bawarskiej piątki. BMW Serii 5 Touring 30xi Pakiet Sportowy M Automat G30 Czarny. Nowe BMW serii 5 prowadzi się fenomenalnie, to co potrafi to dzieło niemieckich inżynierów w zakrętach, to jak przyspiesza i jak dzięki. BMW M340d xDrive 2020 ostatecznie wejdzie do Europy: będzie. BMW Seria M5 szukasz danych technicznych, opinii, raportów spalania lub wideotestów? Mamy to czego szukasz, wejdź na stronę i sprawdź!.


BMW Seria 5 2020 5d Choose a Specification Fleet Leasing.

Nasz sklep internetowy oferuje stale niskie ceny i wysoką jakość części zamiennych do BMW Seria 5 i akcesoria samochodowe Kupić teraz części auto. BMW Seria 5. Jego cel: wyznaczać nowe standardy. BMW serii 5 to synonim nowoczesnej limuzyny biznesowej. Poprzez dynamiczny i jednocześnie elegancki wygląd. BMW Serii 5 SelvaTour. Sprawy mechaniczne dotyczące BMW serii 5 E34, E39, E60 E61, F10 F11, G30 ​G31, F90. Moderator: Kruk. Forum: Tematy: Posty: Ostatni post. E34 M20 520i.

BMW Serii 5 Limuzyna 520d xDrive M Sport DEMO 2019 koła.

Wszystkie najważniejsze cechy BMW serii 5 Limuzyna: stylistyka, innowacyjne funkcje i wyjątkowa dynamika jazdy. Odkryj i skonfiguruj teraz. BMW Seria 5 Katalog samochodów. Chociaż w 2017 roku zaprezentowano następcę G30 31, czas obchodzi się z BMW serii 5 F10 wyjątkowo łaskawie. To długie i szerokie auto. Rent Line Samochody. Seria samochodów reprezentująca BMW w klasie wyższej średniej E sięga korzeniami początku lat 70 tych, a dokładnie roku 1972, kiedy to pojawił się. BMW Serii 5 Limuzyna g30 Czarny Dealer BMW Bońkowscy. Samochody BMW Seria 5 w automacie. 28 sty. 8. 8. Piękne i ekononmiczne BMW 5 E 60 Sprzedam 2002 BMW Seria 5 Samochód osobowy​, kombi. Tak zmieniło się BMW serii 5 porównanie generacji F10 i G30 na. BMW Seria 5 g30. Od 210 zł dzień. Wybierz Auto. 2019, Diesel, Auto. BMW seria 5 f10. Od 149 zł dzień. Wybierz Auto BMW Seria 5 g30. Od 210 zł dzień.


BMW Seria 5 Autoscout24.

Po wielu miesiącach oczekiwań BMW zaprezentowało w końcu nową Serię 5. Nie ma rewolucji w wyglądzie, jest za to sporo nowoczesnych technologii pod. BMW Seria 5 samochody osobowe. BMW Serii 5 Limuzyna g30 Używany, Napęd: na wszystkie koła, Moc: 190 KM 140 kW, Diesel, Automat, Premium Selection, Data pierwszej rejestracji: 4 2019,​. W starym magazynie znaleziono 11 samochodów BMW serii 5. Auta. Choose the version of the BMW Seria 5 2020 5d that meets your requirements. BMW Serii 5 dane techniczne, spalanie, opinie, cena. Atrakcyjna cena, wysoki komfort jazdy i świetne prowadzenie, do tego wciąż świeży i nowoczesny wygląd – mimo upływu lat BMW serii 5 E60 robi dobre. BMW Serii 5 Limuzyna 520d xDrive Sport Line Szary Dealer BMW. BMW Seria 5 leasing Sprawdź ofertę leasingu BMW Seria 5 na największym serwisie leasingowym w Polsce. BMW SERIA 5 Dane techniczne Motofakty. BMW 5 legenda spod znaku niebiesko białej szachownicy. BMW 5 to seria aut klasy średniej wyższej, którą produkowano od 1972 roku. Modelem.


BMW Seria 5 samochody osobowe ogłoszenia.

BMW Serii 5 jest niemiecką rodziną samochodów produkowanych od 1972 roku jako reprezentant klasy E. Jednym z aut należących do tej serii jest Gran. BMW Serii 5 Limuzyna 528i xDrive Ciemnoszary Dealer BMW. Oferta od osoby prywatnej Marka BMW Model Seria 5 Stan używane Rok pierwszej rejestracji Bezwypadkowy tak Rok produkcji 2003 Przebieg 400000 km. BMW Seria M5 modele, dane, silniki, testy A. Wypożyczalnia samochodów SIXT rent a car Polska oferuje: wynajem i wypożyczanie samochodów w Polsce i za granicą. Najlepsze ceny!.


BMW 525d Touring test kombi serii 5, cena, wyposażenie.

Po sieci krążą zdjęcia z konfiguratora BMW serii 3, które dowodzą, że w średnie spalanie ma wynosić 5.3 l oleju napędowego na 100 km. To w pełni elektryczne BMW Serii 5 jest mocniejsze od M5 WRC. Co było przyczyną pożaru BMW? Obecnie nieznane są przyczyny pożaru samochodu. Znane są przypadki tzw. samozapłonu BMW serii 5. BMW SERIA 5 używane samochody na sprzedaż Ogłoszenia. Biznesowy atleta, ikona elegancji, niedościgniony wyznacznik świetnego prowadzenia. Wybierz jeden z egzemplarzy BMW serii 5 gotowych do odbioru i ciesz. Używane BMW serii 5 kusi na wiele sposobów Auto Świat. Już niedługo będziemy mogli zasiąść za kierownicą nowego BMW serii 5. Zmiany w stosunku do poprzednika mogą wydawać się kosmetyczne.


BMW serii 5 Ceny i opinie.

Nowe BMW serii 5 wykorzystuje bardzo wiele rozwiązań, które znalazły się w luksusowym BMW serii 7. Oto kilka najważniejszych informacji na. Używane BMW serii 5 F10 – opinie, usterki, spalanie, dane. Dane techniczne BMW SERIA 5. Najważniejsze informacje o wybranym samochodzie wymiary, osiągi, zużycie paliwa, silnik i wiele innych parametrów tylko w.


BMW 5 F10 F11 F07 BMW 5 nowe samochody r.pl.

BMW Seria 5 posiada nadwozia typu kombi oraz sedan. Model jest produkowany od roku 1974 do dziś. W tym czasie powstało 18 generacji tego modelu. BMW. BMW Seria 5 Raport średniej wartości auta omnipret. Marzy Ci się nowy model BMW? Pomożemy Ci kupić luksusowe auto serii 8, 7, 6, 5 oraz innych. Zapoznaj się ze szczegółami oferty brokera samochodowego!. Nowe BMW serii 5: to nie samochód, to smartauto, komputer na. Znajdź BMW Seria 5 oferty pojazdów nowych i używanych dostępne w kategorii Osobowe. Największy serwis z ogłoszeniami motoryzacyjnymi w.

...