Poprzednia

ⓘ Daewoo Tacuma. Historia pierwszego minivana marki Daewoo sięga 1995 roku, kiedy to podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem zaprezentowano Daewoo ..



Daewoo Tacuma
                                     

ⓘ Daewoo Tacuma

Historia pierwszego minivana marki Daewoo sięga 1995 roku, kiedy to podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem zaprezentowano Daewoo No.2. W 1999 roku zaprezentowano na tym samym salonie produkcyjną odmianę pojazdu. Ostatecznie do produkcji, która odbywała się w zakładach mieszczących się w mieście Gunsan, pojazd o oznaczeniu wewnętrznym U100 wprowadzony został w 2000 roku.

Model ten na rynku europejskim oferowany był pod nazwą Daewoo Rezzo natomiast w krajach, w których znajdowały się zakłady wchodzące w skład koncernu pod nazwą Daewoo Tacuma. Jednobryłowe nadwozie osadzone na płycie podłogowej samochodu Daewoo Nubira zaprojektowane zostało przy współpracy z włoskim studiem stylistycznym Pininfarina, natomiast wnętrze stworzone zostało przez Italdesign Giugiaro. Elementy zawieszenia Tacumy zostały zaprojektowane przy współpracy ze specjalistami z firmy Porsche, natomiast układ hamulcowy zostały skonstruowany przez firmę Delphi.

Do napędu nowego modelu przewidziano dwie jednostki benzynowe: 1.8 8V o mocy 98 KM lub 2.0 16V o mocy 121 KM. W 2002 roku silnik 1.8 8V zastąpiony został przez nowocześniejszą jednostkę napędową 1.6 16V o mocy 104 KM, która stosowana była już w modelach Lanos i Nubira. Z powodu zakończenia sprzedaży Tacumy w 2002 roku na rynku polskim samochody z silnikiem 1.6 16V występują jedynie z prywatnego importu.

W 2003 roku przeprowadzono lifting tego modelu, w wyniku którego zmieniono przednią cześć pojazdu stosując nową atrapę wlotu powietrza. W tym samym roku rozpoczęto ponową sprzedaż tego auta w Polsce, jednak pod zmienioną marką i nazwą na Chevrolet Rezzo. 1 stycznia 2004 roku na rynkach państw zachodnioeuropejskich marka Daewoo zastąpiona została przez Chevrolet, od tego momentu auto to oferowane było na tamtejszych rynkach pod nazwą Chevrolet Tacuma lub podobnie jak w Polsce jako Chevrolet Rezzo. Produkcję w Korei Południowej i Rumunii zakończono w 2008 roku.

Tacuma była montowana w standardzie SKD w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie. Od listopada 2000 roku do grudnia 2001 roku powstało według FSO 427 egzemplarzy.

Samochód produkowany był także od 2008 do 2009 roku w Uzbekistanie oraz od 2008 do 2011 roku w Wietnamie.

                                     

1. Nadwozie i wnętrze

Pięciodrzwiowe auto mieści standardowo pięć osób, choć na niektórych rynkach pojawiła się także wersja siedmioosobowa. Początkowo zakładano, że Tacuma będzie 7-miejscowa, stąd dość duża długość pojazdu.

Wersje wyposażeniowe

  • SX − dwie poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie podnoszone przednie szyby, regulowane pochylenie kierownicy, radioodtwarzacz, tylna kanapa dzielona 50/50, wyposażona w 2 podłokietniki wewnętrzne i 2 zewnętrzne; opcjonalnie manualna klimatyzacja
  • CDX − Wersja SX + elektryczne podnośniki wszystkich szyb, automatyczna klimatyzacja, 3 indywidualne fotele z tyłu, fotel pasażera z przodu obrotowy; Opcjonalnie czujniki parkowania, skórzana tapicerka
                                     

2. Dane techniczne

Na rynku polskim pojazd występował z silnikiem 1.8 SOHC 98 KM oraz 2.0 SOHC 121 KM i 5−biegową manualną skrzynią biegów. Po zakończeniu sprzedaży Tacumy w Polsce pojawiła się jednostka 1.6 DOHC 104 KM, która zastąpiła silnik 1.8 SOHC. Dostępna także była nieoferowana na rynku polskim wersja z 4−biegową automatyczną skrzynią biegów.

  • Zawieszenie tylne: półzależne − zespolona oś skrętna
  • Ogumienie: 195/60 R 15
  • Hamulce przód/tył: dwuobwodowe hamulce hydrauliczne, podział krzyżowy; tarczowe wentylowane/bębnowe. Wyposażane w system ABS.
  • Koła z obręczą: 6J x 15
  • Podwozie
  • Zawieszenie przednie: kolumny MacPherson
  • Rozstaw kół tył: 1480 mm
  • Wymiary
  • Rozstaw kół przód: 1476 mm
  • Masa całkowita maksymalna: 1828 kg 1.8, 1862 kg 2.0
  • Masy
  • Minimalny promień zawracania: 5.3 m
  • Dana użytkowe
  • Spalanie cykl miejski − 12.5 l 1.8, 12.9 l 2.0, pozamiejski − 7.4 l 1.8, 7.9 l 2.0, mieszany − 9.3 l 1.8, 9.7 l 2.0

Wielojęzycznym słowniku

Tłumaczenie
Free and no ads
no need to download or install

Pino - logical board game which is based on tactics and strategy. In general this is a remix of chess, checkers and corners. The game develops imagination, concentration, teaches how to solve tasks, plan their own actions and of course to think logically. It does not matter how much pieces you have, the main thing is how they are placement!

online intellectual game →